Ichiko Aoba - Windswept Adan Concert at Bunkamura Orchard Hall (2021)

Japan
Folk
Label: hermine

1. Prologue (6:16)
  2. Pilgrimage (3:54)
  3. Porcelain (5:27)
  4. 帆衣 (1:03)
  5. Easter Lily (3:33)
  6. Parfum d'Étoiles (2:45)
  7. 霧鳴島 (1:57)
  8. Sagu Palm's Song (3:57)
  9. Chinuhaji (1:58)
  10. 血の風 (3:50)
  11. Hagupit (3:09)
  12. Dawn in the Adan (5:17)
  13. Ohayashi (4:30)
  14. アダンの島の誕生祭 (10:25)
  15. 守り哥 (7:20)
  16. 海底のエデン (4:55)
avatar van hoi123
Ter voorbereiding voor haar aankomende liveconcert weer eens aangeslingerd en ik blijk onder de indruk van deze liveregistratie. Naar het einde toe verpest het overmatige geklap het een beetje, maar de liveregistraties van Parfum d'Étoiles en het daarop volgende 霧鳴島 zijn echt om te janken zo mooi, en overtreffen de studioversies met gemak.

avatar van AOVV
Pfoeh ja, fraai weer hoor. Alleen dat applaus aan het eind had van mij niet gehoeven (en van Ichiko ook niet, vermoed ik). Maar daartegenover staat de wonderlijke entiteit genaamd Ichiko Aoba, die ook hier weer een fascinerende ervaring van maakt. Dromerig, weeïg en bloedstollend mooi bij momenten.

4 sterren