Be'lakor - Coherence (2021)

Australiƫ

4. Valence (9:10)
  5. Sweep of Days (5:17)
  6. Hidden Window (8:24)
  7. Indelible (4:59)
  8. Much More Was Lost (12:11)
avatar van gigage
Ook nu lijken de songs langer dan gewoonlijk een melodic death metalband betaamt. Is het dan zo progressief dat ze het anders niet in een minuut of 5 hadden kwijt gekunnen? Nee, niet echt. De band probeert een sfeer te scheppen en als die aanslaat dan zit je gebakken.

avatar van GaiusBertus
Veel originele dingen worden er niet gedaan op dit album, maar het is wel heel erg fraai uitgevoerd. Flinke dot progressive, vleugje gothic en doom, het ligt mij allemaal goed in het gehoor zo tijdens de eerste luisterbeurt.

ai, dit valt toch wat tegen. Na een paar uitstekende albums spelen ze hier wat te veel op automatische piloot. Teveel eenheidsworst. Weliswaar Be'lakor eenheidsworst, dus nog te smaken. Maar uitschieters ontbreken (althans ik hoor ze niet).

avatar van Kondoro0614
Op het eerste oog leek dit mij een plaat die zeker in de top 10 van dit jaar zou gaan eindigen. 'Be'lakor' is sinds mijn ontdekking van die band zeker een vast plaatje in de melodeath scene en ik kan erg genieten van al hun platen, behalve van deze. De nieuwe plaat lijkt wat afgeraffeld, zeker er zitten weer heerlijke riffs en heerlijke solo's in maar, vooral op zang gebied vond ik erg te kort komen en het klonk erg emotieloos. Daarbij vond ik de songs allemaal niet héél bijster geweldig,

avatar van Ayreonfreak
Lekkere plaat. Ik ben nooit op deze band gewezen of mee in aanraking gekomen, maar dat is volledig ten onrechte. Ik denk dat ik deze band maar eens verder ga onderzoeken. Wat is de beste volgens jullie?