Darkwoods My Betrothed - Angel of Carnage Unleashed (2021)

Finland
Label: Napalm

1. Name the Dead (5:06)
  2. In Evil, Sickness and Grief (8:14)
  3. Murktide, and Midnight Sun (4:10)
  4. You Bitter Source of Sorrow (5:52)
  5. Where We Dwell (7:04)
  6. In Thrall to Ironskull's Heart (8:25)
  7. Massacre (5:05)
  8. Black Fog and Poison Wind (4:42)
  9. Outro (1:51)
avatar van Ayreonfreak
Lekkere plaat wel, pompeus, bombastisch en avontuurlijk. Niet alles kan mijn prog-hartje verteren, maar goede plaat!

avatar van Edwynn
Tuomas Holopainen is weer (even) terug op zijn oude nest. Het betekent alleen niet meteen dat Darkwoods My Betrothed weer teruggrijpt naar de epische sferen van Heir Of The Northstar en Autumn Roars Thunder. Ook verwachtte ik niet dat het tamme vederkleed werd afgeworpen om eens ernstig te komen vuilbekken.
Nee, de standaard melodieuze black van Witch Hunts wordt aangegrepen en vervolgd. Het is allemaal niet slecht natuurlijk maar we hebben dit al zo vaak gehoord en het doet me allemaal vrij weinig. Liefhebbers van van Dimmu Borgir, Carach Angren en Liar Of Golgotha kunnen gerust toeslaan. Het is wel veel beter dan de laatste Nightwish.