Buddy Guy - I Was Walking Through the Woods (1970)

Blues
Label: Chess

1. Watch Yourself (4:03)
  2. Stone Crazy (7:11)
  3. I Found a True Love (6:16)
  4. First Time I Met the Blues (2:18)
  5. Let Me Love You Baby (2:53)
  6. No Lie (2:29)
  7. I Got a Strange Feeling (3:06)
  8. My Time After a While (3:00)
  9. Ten Years Ago (2:37)
  10. Broken Hearted Blues (3:19)
  11. Slop Around * (2:06)
  12. I Got My Eyes on You * (2:19)
Op deze sterke verzamelaar staan songs van Buddy Guy die opgenomen zijn in de eerste helft van de jaren '60. Vanaf 1970 is deze LP/CD werelwijd in 23 verschillende uitgaves verschenen. Het album is gevuld met warme intense bluesrock, waarop Buddy Guy uitstekend zingt en nog beter gitaar speelt. Ook wordt hij prima begeleid. Absolute uitblinkers zijn de twee langste nummers Stone Crazy en I Found a True Love. Maar er staat geen minder nummer op dit I Was Walking Through the Woods, zoals bijvoorbeeld op kant 2 van de LP I Got a Strange Feeling & My Time After a While er ook mogen zijn. Zeker een aanrader!