Sarah McQuaid - The St Buryan Sessions (2021)

1 stem

Folk
Label: A Shovel and a Spade

1. Sweetness and Pain (2:42)
  2. The Sun Goes on Rising (5:55)
  3. If We Dig Any Deeper It Could Get Dangerous (3:55)
  4. The Silence Above Us (4:42)
  5. One Sparrow Down (1:45)
  6. Charlie’s Gone Home (4:31)
  7. What Are We Going to Do (3:15)
  8. Yellowstone (4:02)
  9. Time to Love (3:58)
  10. Autumn Leaves (6:36)
  11. In Derby Cathedral (5:35)
  12. The Day of Wrath, That Day (4:10)
  13. The Tug of the Moon (4:30)
  14. Rabbit Hills (4:10)
  15. Last Song (6:13)
avatar van Lura
Door de beperkende maatregelen vorig jaar besloot singer-songwriter Sarah McQuaid haar zesde album The St Buryan Sessions alleen live op te nemen in het middeleeuwse kerkje van St Buryan, niet ver van haar woonplaats in West Cornwall. Door het uitgekiend plaatsen van de microfoons maakt ze optimaal gebruik van de daar aanwezige akoestiek. Ze begeleidt zichzelf op akoestische gitaar, piano, elektrische gitaar en tom drums. Ze brengt een bloemlezing uit haar reeds vierentwintig jaar omspannende carrière. Haar laatste album If We Dig Any Deeper It Could Get Dangerous werd geproduceerd door de onlangs overleden folklegende Michael Chapman. Ondanks hun totaal verschillende werkwijzen en karakters leverde het een uitstekende plaat op en ontstond een mooie vriendschap. Voor haar nieuwe album kreeg Sarah een elektrische gitaar te leen van Chapman. Sarah covert op piano diens song Rabbit Hills en daarnaast ook nog de jazz klassieker Autumn Leaves. De gevoelige, wat hese stem van Sarah komt in deze omgeving bijzonder goed tot zijn recht. De opnames werden ook op beeld vastgelegd. De afgelopen maanden verschenen reeds de nodige songs op single. Sarah is een graag geziene gast op de Nederlandse luisterpodia. In februari en maart zal ze naar Nederland komen om The St Buryan Sessions te promoten.