Jon Hopkins - Music for Psychedelic Therapy (2021)

Electronic
Label: Domino

1. Welcome (6:22)

met 7RAYS

2. Tayos Caves, Ecuador I (6:15)
  3. Tayos Caves, Ecuador II (5:07)
  4. Tayos Caves, Ecuador III (7:39)
  5. Love Flows Over Us in Prismatic Waves (6:52)
  6. Deep in the Glowing Heart (8:51)
  7. Ascending, Dawn Sky (9:22)

8. Arriving (4:35)

met 7RAYS

9. Sit Around the Fire (8:22)

met Ram Dass en East Forest

avatar van jrn
jrn
Dit album is getimed op een typische ketamine high en bedoeld als muziek voor psychedelica-geassisteerde-psychotherapie. In deze podcast bespreekt hij het album en dit artikel geeft nog wat mooie achtergrondinformatie.

avatar van ohmusica
Mindblowing, alleen al het drieluik Tayos Caves. Dit is wat mij betreft next-level in dit genre.

avatar van Ponty Mython
Fijne plaat die het ongetwijfeld prima zal doen als begeleidende tripmuziek, maar ik heb wel eens spannendere ambient gehoord. Veel nummers kabbelen (te) rustig voort zonder echt naar een hoogtepunt te werken, hoewel er hier en daar wel subtiele progressie in zit. Ik had graag meer nummers zoals Deep in the Glowing Heart en de prachtige afsluiter Sit Around the Fire gehoord, hoewel het drieluik Tayos Caves, Equador ook best okee is. Het deed me allemaal enigszins denken aan Moby's Long Ambients project. De ultieme tripplaat blijft voor mij nog steeds Chill Out van The KLF.

avatar van jellylips
Op de een of andere manier vind ik het toch jammer dat dit de opvolger is van top ambient techno platen Immunity en Singularity. Maar als Jon geen zin heeft in gebeuk, dan moet hij dat vooral niet doen natuurlijk! Klinkt als een mooie ambient plaat, maar ik heb er het moment nog niet echt voor kunnen vinden.