Hvalfugl - En Dag i Oktober (2021)

Denemarken
Jazz / Folk
Uitgebracht in eigen beheer

1. Tanken om Irland (3:26)
  2. Fremmed Land (3:42)
  3. Stilhed før Stormen (4:57)
  4. Blåst ved Molen (2:55)
avatar van Mssr Renard
Soms komen mooie dingen goed samen. Deze plaat is daar een voorbeeld van. De titel Een Dag in Oktober slaat denk ikop het opnamemoment.

De blokhut op de hoes heb ik in hun video's al voorbij zien komen. Dat zal hun eigen studio zijn.

De Deense band (trio piano/bas gitaar) smelt op een prachtige manier Scandinavische folk en jazz samen tot een mooi en dromerig geheel. Als je je ogen sluit waan je je in de Scandinavische natuur.

avatar van Mssr Renard
Ik ben er dankzij hun eigen website achter gekomen dat deze opnamen uit 2018 stammen. Ik kende de video's ook al, dus dat verklaart het. Dit is dan dus eigenlijk gewoon een fysieke release van eerdere opnamen. Meer info (in het Deens): Hvalfugl - Øjeblikke VI Husker (2020) - MusicMeter.nl