Portico Quartet - Monument (2021)

Jazz / Electronic

8. Warm Data (8:16)
  9. Portal (1:09)
  10. On the Light (6:28)
avatar van Mssr Renard
madmadder, hoe kan jij deze plaat nu al helemaal hebben gehoord?

Nieuwe video/single uit: Portico Quartet - Ultraviolet [Official] - YouTube

Klinkt veelbelovend.

avatar van madmadder
Recensie-exemplaar

avatar van ohmusica
Nieuwe single met 4 nummers, AOE, Ultraviolet Monument en Impressions. Er zit de nodige flow in deze nummers, duidelijk een opwarmertje.

avatar van ohmusica
Een heel ander album dan voorganger Terrain. Het lijkt wel dat ze iets hebben gemaakt gewoon voor de fun. Het gaat losjes en soepel wel de herkenbare Portico sound maar dan met stuwende ritmes meer electronica en speelse effecten. Dit is zeker te pruimen, hoewel hier en daar enige overdaad of langdradigheid op de loer ligt. Mooie afsluiter.

——
Portico Quartet - Monument | Electronic | Written in Music - writteninmusic.com

avatar van Michiel Cohen
Erg fraai.

avatar van Mssr Renard
ohmusica schreef:

——
Portico Quartet - Monument | Electronic | Written in Music - writteninmusic.com

Deze eigenlijk nog niet geluisterd. Ik ben een beetje op de handpan/steeltongue afgenkapt omdat ik zelf in die wereld zat. Ik heb nog vier steeltonguedrums thuis staan.

Ooit wilde ik dit soort muziek gaan maken, maar nooit van gekomen.