The Beatles - Beatles VI [US] (1965)

Rock / Pop
Label: Capitol

1. Kansas City / Hey Hey Hey Hey! (2:39)
  2. Eight Days a Week (2:42)
  3. You Like Me Too Much (2:36)
  4. Bad Boy (2:19)
  5. I Don't Want to Spoil the Party (2:33)
  6. Words of Love (2:04)
  7. What You're Doing (2:31)
  8. Yes It Is (2:42)
  9. Dizzy Miss Lizzy (2:55)
  10. Tell Me What You See (2:38)
  11. Every Little Thing (2:01)
avatar van Toon1
Weer een album voor de Amerikaanse markt dat vreemd genoeg nog niet op Musicmeter stond. Het is weer een samenraapsel van verschillende nummers, hoofdzakelijk van "Beatles For Sale". Daarnaast ook nog het b-kantje "Yes It Is", en zelfs ook al nummers die staan op de Britse "Help!" LP, die pas twee maanden later uitkwam. De Amerikanen kregen dus enkele primeurs. Hetzelfde voor "Bad Boy", een nummer dat de Beatles speciaal opnamen om deze LP vol te krijgen, tien tracks zouden te weinig zijn geweest, elf was net genoeg. Die Amerikanen toch .

EVANSHEWSON
Voor mij hoeven die Amerikaanse versies van Beatlesplaten absoluut niet op deze site.

De enige echte uitgaves zijn de Britse.

F**k die domme, cultuurbarbaren van Amerikanen!

avatar van avdj
1,5 jaar terug had ik deze toegevoegd, vervolgens wordt hij eraf gehaald en nu wordt ie weer goedgekeurd? Mensen waar zijn we mee bezig? :S

Kloten doen we wel met Heintje albums, blijf hier a.u.b. vanaf!

avatar van Toon1
Deze moet toch op de site staan lijkt me, aangezien de andere Amerikaanse albums wél op MuMe staan.

Pieter Paal
Wat klinken die Amerikaanse albums toch schel, echt een andere vorm van stereo.
Een aardig puzzeltje van album tracks en singles.
'Bad boy' verscheen later op 'A collection of Beatles oldies, but goldies' en is in Nederland ook op single verschenen.
De kassa's van Capitol records rolden toen heel goed.
Ze hadden meer albums in Amerika dan in Engeland uitgebracht.

avatar van Lennonlover
goede nummers erop maar het is gewoon pure geldklopperij

Pieter Paal
Puzzeltje:

van 'Beatles For Sale':
- Kansas City / Hey Hey Hey Hey!
- Eight Days a Week

van 'Help!':
- You Like Me Too Much
- Tell Me What You See
- Dizzy Miss Lizzy
(Deze 3 nummers zaten niet in de film zelf verwerkt. De Amerikaanse soundtrack van 'Help!' bevat alleen nummers die werkelijk in de film zitten, aangevuld met muzakjes van George Martin)

uit dezelfde sessies als 'Dizzy Miss Lizzy':
- Bad Boy (verscheen in 1966 op 'A Collection of Beatles Oldies, But Goldies')

van single:
- Yes it is (het b-kantje van 'Ticket To Ride')

avatar van kobe bryant fan
Heerlijke plaat van The Beatles, wat mij betreft staan er hier 10 prachtige songs op alleen: Words of Love is naar mijn mening een minder nummer.