Pink Turns Blue - Tainted (2021)

Duitsland
Electronic / Rock
Label: Orden

1. Not Even Trying (4:26)
  2. There Must Be So Much More (3:59)
  3. I'll Never Give Up (4:11)
  4. So Why Not Save the World (4:16)
  5. I'm Gonna Hold You (3:27)
  6. It Fades Away (4:04)
  7. Never Give Up (3:47)
  8. Summertime (3:54)
  9. Brave New World (4:13)
  10. You Still Mean Too Much to Me (4:07)
avatar van Alicia
Zohee! Een nieuwe Pink Turns Blue...

Post-punk zoals ik dat het liefst hoor. Melodieus, melancholisch en zonder al te veel ruis en galm. Vooral zangers die zich hebben verstopt in een holle pijp gaan mij steeds vaker tegenstaan. Hier niets van dit alles. Het is zeker allemaal niet vernieuwend ofzo, maar het is in ieder geval wel heel aangenaam.

Of de liedjes gaan pakken - en dus sterke songs blijken te zijn - moet ik nog heel even afwachten. Maar het genre aanbod is op dit moment toch niet zo spectaculair interessant, dus ik heb de tijd.

Werd wel tijd, nieuw werk!

avatar van Scarlet
Alicia schreef:

Is ook wel mijn beleving bij veel nieuwe bands in het genre. Het ontbreekt vaak aan goede zangers. Blijkt maar weer eens hoe uniek een goede zangstem is!

Dit nieuwe album heb ik nog niet gehoord. Ik ga het luisteren.

avatar van Alicia
Niet dat ik de zanger van Pink Turns Blue echt 'goed' vind, maar ik hoor hem tenminste wel duidelijk zingen!

Al met al een redelijk 'comeback' album, maar meer dan 4 sterretjes zullen het niet worden. Daarvoor zijn de liedjes toch niet sterk genoeg.

avatar van Scarlet
Vier sterren vind ik best veel. Ik weet het nog niet. Vanmiddag dit album op hun Bandcamp geluisterd. Klinkt over het geheel wel goed. Ze zijn dan ook niet meer de jongsten hè!

avatar van Alicia
Nee, wij zijn geen van allen meer de jongsten!