Fresku - In de Lucht (2021)

Label: Baranka

met Shadi

12. Dunya (4:31)

met Shadi

avatar van Harderwiek
Als ik iemand uit het oog ben verloren is het Fresku wel. Na Maskerade nooit meer wat van em gecheckt. Benieuwd wat ie nog in zich heeft!

avatar van Silky & Smooth
Top Notch is hem ook uit het oog verloren?

avatar van mh040
Silky & Smooth schreef:
Top Notch is hem ook uit het oog verloren?
Hij is z'n eigen label begonnen

avatar van -SprayIt-
Harderwiek schreef:

Nooit Meer Terug is wat mij betreft wel echt de moeite waard! In Het Diepe vind ik ruk en vrees voor deze plaat het ergste. Maar we zullen zien, blijft een leuke rapper.

avatar van MAS
MAS
-SprayIt- schreef:

Op dat album hoor je dat zowel Fresku als Teemong een enorme groei hebben doorgemaakt, met name op het gebied van songwriting. Nooit Meer Terug is IMO dan ook het beste Fresku album tot nu toe.

avatar van mh040
[quote]MAS schreef:

ik had graag gezien dat ie weer terug ging naar Teemong achter de knoppen, maar het lijkt er helaas op dat dat een gepasseerd station is. Teemongs beats hebben zoveel meer karakter dan het geluid van In Het Diepe (en waar Fresku vermoedelijk op dit album mee doorgaat).

avatar van Razoreater
De eerste drie tracks zijn cool. Daarna zakt het in, net zoals op de vorige plaat veel cheesy bijdragen.

avatar van overmars89
Fresku; de Eminem van Nederland. Misschien wel de beste rapper van het land, maar heeft moeite om toffe liedjes te maken. De eerste 3 tracks zijn inderdaad fantastisch, daarna amper nog iets te tofs te vinden.

avatar van Melodic Fool
Begint redelijk sterk maar dat zakt na drie nummers al wat in met hier en daar een aardig nummer.

Dat komt niet door Fresku's rapwerk, daar lust ik wel pap van - ook al begint hij inmiddels soms in herhaling te vallen.
Blijft voor mij voorlopig evengoed één van de beste rappers van Nederland.

Nee ik vind ik de beats hier zo zouteloos en slaapverwekkend!
Die waren op de eerste drie albums echt de kers op de taart.

Doet Teemong überhaupt nog wel mee?

Daarnaast zijn die refreintjes vaak erg irritant, zo fucking cheesy vind ik ook
En onnodig. Ik weet dat de "stijl" van die beats en refreintjes op dit moment helaas populair zijn, maar Fresku heeft de massa toch niet nog nodig zou je denken.
Hier ging het op zijn vorige album al mis.
Jammer. Ik heb dat nodig, ook al is het hiphop. Vooral bij Fresku; eigenzinnige producties past goed bij zijn teksten, of zijn teksten passen beter bij eigenzinnige muziek. Wat je wilt

Gelukkig hebben we die teksten nog, maar zoals ik al zei; goed, maar het nieuwe raakt er wel een beetje af

avatar van thomzi50
Melodic Fool schreef:
Doet Teemong überhaupt nog wel mee?

Volgens mij niet.

avatar van Melodic Fool
Super lame.

Hier een goed verhaal over waarom hij Top Notch heeft verlaten en meer, voor wie het interesseert:

Fresku: tegen de stroom in op zoek naar nuance - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

avatar van Silky & Smooth
Melodic Fool schreef:
Super lame.

Fresku: tegen de stroom in op zoek naar nuance - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

Mooi artikel. Gunfactor om het album te kopen is verhoogd, dus ik hoop dat de muziek goed is.

Dim
Eén van de beste Nederlandse rappers van het moment, maar op dit album is die kwaliteit niet van begin tot eind merkbaar. Heb ergens het idee dat de meewerkende artiesten het niveau wat naar beneden halen.