Maudlin of the Well - Bath (2001)

Metal / Avant-Garde
Label: Dark Symphonies

1. The Blue Ghost-Shedding Qliphoth (7:57)
  2. They Aren't All Beautiful (5:37)
  3. Heaven and Weak (7:43)
  4. (Interlude 1) (1:38)
  5. The Ferryman (7:51)
  6. Marid's Gift of Art (3:42)
  7. Girl with a Watering Can (8:45)
  8. Birth Pains of Astral Projection (10:35)
  9. (Interlude 2) (2:13)
  10. Geography (5:00)
avatar van UmmaGumma 44
Werd getipt door iemand die ik ken van een ander forum... ben de plaat gaan luisteren en ik moet zeggen dat dit een vreemd album is... onsamenhangend en duister, maar misschien is dit wel de bedoeling van deze plaat...

Er zijn stukken waarin zware gitaren te horen zijn, een nummer later is het het water dat kabbelt, daarna akoestische gitaren waarin alles happy blijkt te zijn, daarna zielen uit de dood... lichte en zware zangstemmen, grunt, vrouwenstemmen.... kortom van alles wat....

Laten we het er maar op houden dat dit een album is, wat je zo nu en dan op van die momenten dat je je verveeld eens opzet!

avatar van Jochempie
Ik vind het juis 1 van de mooiste albums die ik ooit op heb gezet. Het is een soort Avant-Garde metal waar werkelijk alles in zit waar ik van hou. Namelijk gitaarsolos, grunts, cleane zang en echt goede instrumentatie.

voltazy
ik had een tijd terug al gehoord dat dit goed moest zijn, maar nu pas voor elkaar gekregen om te downloaden.
dit is briljante muziek, normaal hou ik helemaal niet van grunten, maar MotW komt er mee weg, al is dat wel mijn enige min-puntje.

avatar van Jochempie
Heb je ook dat andere album van ze gehoord. De tegenhanger van deze, Leaving Your Body Map? Die vind ik zelf eigenlijk nog beter.

voltazy
ja, wel minder goed beluisterd dan bath, maar bath vind ik toch net iets beter, iets onevenwichtiger en gevarieerder , maar voor Leaving Your Body Map moet ik binnenkort maar even goed gaan zitten.

avatar van Gajarigon
Erg boeiend, verveelt geen seconde. De zang is soms wat minder, maar muzikaal zit het allemaal goed in elkaar. De kerkorgel vond ik wel wat... te avant-garde.

avatar van tribaltyn
zo, hier heb ik toch wel flink aan moeten wennen
maar het was het waard, ik kan nu van elke seconde van de plaat genieten. op naar de volgende MotW, het is elke keer weer een avontuur

avatar van Leeds
Bath is een schitterende plaat, net zoals Leaving Your Body Map. De broertjes kunnen goed aan elkaar tippen. Hoewel ik een voorkeur heb voor de rode versie is deze toch ook zeer genietbaar. Je moet het maar kunnen, 2 essentiële progplaten uitbrengen in 1 jaar tijd.

Beiden zijn klassiekers!!! Wat had je anders gedacht

avatar van Leeds
Wat zijn Birth Pains of Astral Projection en Geography muzikale wonders

avatar van robbizzel
Wat een plaat!! Birth Pains of Astral Projection is erg fascinerend, geweldig samenspel van deze muzikanten en wat een gitaarspel ook, uniek! Toby is toch wel een held!

avatar van Tha)Sven
Toch bizar dat ik dit nooit echt heb beluisterd. Wel eens wat gedeeltes, maar destijds was ik nog niet ruimdenkend genoeg en beviel me het totaal niet.
Nu kan ik niet anders dan hier de maximale score voor uit delen.