Willie Nelson - The Willie Nelson Family (2021)

Country
Label: Sony

1. Heaven and Hell (2:22)
  2. Kneel at the Feet of Jesus (2:29)
  3. Laying My Burdens Down (1:48)
  4. Family Bible (2:48)
  5. In the Garden (3:24)
  6. All Things Must Pass (3:36)
  7. I Saw the Light (1:52)
  8. In God’s Eyes (2:55)
  9. Keep It on the Sunnyside (2:54)
  10. I Thought About You, Lord (3:20)
  11. Too Sick to Pray (2:15)
  12. Why Me (2:12)
avatar van Poles Apart
Willie Harrison of George Nelson?:

All Things Must Pass

avatar van Michiel Cohen
Puik album van deze 88 jarige. Van enige slijtage lijkt geen sprake. Net als Tom Jones. Helemaal eerlijk is die vergelijking overigens niet want Tom is wel 7 jaar jonger (81).
Blijven doorgaan Willie!

avatar van spinout
Een spiritueel album aan de songtitels te zien. Ik ben benieuwd.

avatar van Bartjeking
En dan is Willie nog niet eens de oudste muzikant op dit plaatje; zijn zus Bobbie (91) speelt ook een riedeltje mee. Jaloersmakende genen, of zou cannabis echt een wonderplantje zijn? Maar zonder gekheid; de kwantiteit én kwaliteit van Willie Nelson op 88-jarige leeftijd is ongekend. Nog goed bij stem en omringd door zijn talentvolle familie maakt dit een volwaardige toevoeging aan zijn oeuvre. En wat dan natuurlijk niet kan ontbreken: Family Bible, het nummer waar het in de jaren 50 voor hem zo'n beetje mee begon (verkocht de rechten voor 50 dollar aldus wiki) krijgt wederom een speciaal plekje.

avatar van AOVV
Mooie plaat alweer van Willie Nelson, deze was vorig jaar zelfs aan mijn aandacht ontglipt. De man brengt met enige regelmaat muziek uit, deze keer met zijn familie, en ik moet zeggen dat het hele gebeuren een gezellig, familiair sfeertje uitademt.

Een aantal oude nummers van Nelson worden hier in een nieuwe versie gebracht, alsook wat covers van oude helden als Harrison, Williams en Kristofferson. En het onverwoestbaar energieke Keep It on the Sunnyside, heerlijk!

Willie nadert de 90, maar is nog steeds goed bij stem. Een man die leeft voor de muziek, denk ik dan.

3,5 sterren