Soichi Terada - Asakusa Light (2021)

Japan
Dance / Electronic
Label: Rush Hour

1. Silent Chord (4:49)
  2. Double Spire (4:29)
  3. Bamboo Fighter (4:36)
  4. Diving Into Minds (4:31)
  5. Marimbau (3:45)
  10. Blinker (4:05)
  11. Epoxy Lamp (3:44)
avatar van Mausie
Mausie (crew)
Bamboo Fighter, heerlijke latenight deep house

avatar van trebremmit
Dikke jaren negentig deehpouse vibe, best aardig, blijkbaar is dit zijn eerste nieuwe album sinds 25 jaar. Wel bijzonder dat ze nu wat bekender worden, want net als Shinichiro Yokota waren ze niet echt bekend hier in de 90's. Wel heb ik het gevoel dat dit een beetje mosterd na de maaltijd is, ik zal wel eens wat spul uit de 90's van hem opzoeken, misschien straalt daar wat meer tijdgeest vanaf.

Runners vind ik het beste nummer, zit een lekkere drive in.

Poa
trebremmit schreef:
Wel heb ik het gevoel dat dit een beetje mosterd na de maaltijd is

Vind dat zelf wel meevallen, gewoon een sterke houseplaat.

Over Shinichiro Yokota gesproken, die heeft zo ongeveer tegelijk met deze ook een nieuw album uitgebracht: Tokonoma Style (2021)

avatar van trebremmit
Dit staat er op bandcamp, geen wonder dat het zo retro klinkt dus. Niet dat het heel slecht is, maar van mij mag had het wel wat moderner mogen klinken.

Produced using the very same synthesizers and drum machines that powered his 1990s work