Appa - TBS: Ter Beschikking van de Straat (2007)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Ter Beschikking van de Straat (4:30)
  2. Balpenmoord (5:22)
  3. Skit (2:12)
  4. Fok de Industrie (4:22)

met Mr. Probz en Neenah

5. Industriële Revolutie (4:08)

met Kenyana en Regga

6. Siërra Leone (4:05)
  7. De Excursie (4:35)

met Kareemineel

8. Stap Maar in de Ring (3:32)

met Badr Hari

9. Ik Heb Schijt (3:13)

met Sjaak

10. Skit (1:55)
  11. De Straten van Rotterdamsco (4:09)

met Tuig Commissie

12. Hoe Kan Je Me Haten? (3:49)
  13. Veel Te Vaak (2:38)

met Regga

14. Waar een Wil Is, Is een Weg (4:12)
  15. Wat Denk Jij? (3:26)
avatar van thomzi50
Eindelijk geaccepteerd, al een paar weken geleden ingestuurd. Een fikse tegenvaller deze mixtape, met als dieptepunt het nummer Ik heb Schijt; een belachelijk nummer, dat zo slecht is dat ik het weer heel vaak luister Ook Stap Maar in De Ring heeft zo'n zelfde waarde; het is zo slecht dat het weer leuk is.

TBS, balpenmoord, fok de industrie, de excursie, Sierra Leone,hoe kan je me haten en Veel Te Vaak zijn zeker de moeite waard. Wat denk jij en voorgaande zijn allemaal matig. Ik vind die skit 10 echt lelijk. Nee dit is niet de Appa die ik verwacht had, maar het is een mixtape, van zijn album verwacht ik wel wat meer. Een zoethouder, die een 3 krijgt.

ik vind "ik heb schijt" juist het hoogtpunt van die tape. Die beat is gruwelijk en de vocals passen erbij.

avatar van Soete
Deze mixtape heeft zijn hoogtepunten, zoals het geweldige openingsnummer, Sierra Lone, Fok De Industrie & Balpenmoord.
De beats zijn cker dope. Wat jammer dat de niveau van de eerste
helft van de mixtape niet doorgezet wordt. Een dikke pluspunt is dat de teksten van Appa altijd interressant zijn om naar te luisteren.
Kan niet wachten op zijn debut STRAATFILOSOOF.
4* is deze (gratis) mixtape waard!

mendez25 schreef:

Mijn broer luistert dat nummer zó vaak, dat ik dat nummer helemaal zat ben. Wel een goed nummer, maar hij zegt het woord Schijt iets té vaak.

Ik schijt op je, alsof ik jaren niet gepoept heb

vind het niet echt goed eigenlijk

'FACK DE INDUSTRIE' & 'IK HE SCHIJT' Ft Sjaakie. is der ergste!

Social_Mask
Ik vind hier niet veel aan. Ik heb schijt..met dat nummer kun je echt lachen! Vooral omdat het zo slecht is. Maar tja..ik heb het al niet met dit soort rappers. Die typisch Marokkaanse manier van rappen. Ik kom dan ook niet verder dan 2*, echt irritant vind ik het. Net als THC trouwens.

avatar van Stapler
Ik heb schijt aan THC

Hehe, wat een nr zeg
Schijt hebben aan alles en dan zeuren dat je niet wordt geaccepteerd door de maatschappij etc.

avatar van thomzi50
Die track moet je niet al te serieus nemen. Ze zeggen het zelf al "Dit slaat nergens op, maar ik heb schijt". Appa's werkelijke boodschap zal op zijn officiële soloalbums komen. Dan kan je hem vastpinnen op elk woord.

Veel mensen hebben door het nummer ''ik heb schijt''
Al gauw een beeld van Appa de mensen die hem haate gaan hem meer haatten pubers die willen tonen dat ze in zo'n periode zitten gaan dat nummer kapot draaien nederlanders die niet met beide benen op de grond staan gaan zelfs zoals een marokaanse nederlander praten mensen die gewoon muziek luisteren skippen dit nummer en luisteren wel naar de goeie nummers die op deze mixtape staan.

Wat ik trouwens erg goed vind is dat hij eerst 2 GRATIS mixtapes uitbrengt er zijn genoeg die een mixtape uitbrengen en die net zijn opgestaan waar je voor moet gaan betalen of gelijk een album en daardoor totaal worden vergeten of de plank mis slaan.

Is ergens de tekst na te lkezen van 'Ik heb Schijt'?

avatar van thomzi50
Waar heb je die nou voor nodig?

Kan 'm nergens vinden op internet.

eazyfan
'Ik Heb Schijt' is wel verschrikkelijk bagger vind ik, verdomme wat een slecht nummer, was tijdje geleden in Nederland toen ik die track hoorde, maar blij dat hij toen niet verder laadde op Youtube, als ik zo de titels lees heb ik het gevoel alsof dit een zwaar mislukte Nederlandse versie is van Immortal Technique.

avatar van Stapler
Toch wel lachen eigenlijk dat nummer ik heb SCHIJT!!"
Vooral niet te serieus nemen en vooral wel lachen om Sjaakie

avatar van Mu_sic_bre_ker
Eindelijk een hard album.
Met ik heb schijt ben ik het mee eens.

Appa doet het erg goed

Zeker een goede mixtape, vooral 'Wat denk jij?' is van hoog niveau.
Hoe vaker je 'm luister hoe meer dingen je hoort die je eerder niet hoorde.

avatar van ASman
Komaan gasten. 'Ik Heb Schijt' is toch best wel lache ?

avatar van Shelter
1,0
Ik vind Appa echt slecht, hij is nog wel beter dan die andere THC-ers maar dat betekent nog steeds gewoon slecht.
Ik hbe het serieus geheel gehoord (helaas) want een vriend van mij had deze gekregen...wilde weten of ik hem wlde hebben.
Nou nee.... 1* omdat THC 0,5 kreeg....ik houd het eerlijk!

avatar van goon
Wel het minste wat Appa heeft uitgebracht, maar helemaal niet slecht.
Balpenmoord is echt keihard!