Shihad - Old Gods (2021)

1 stem

Nieuw-Zeeland
Label: Warner Bros.

1. Tear Down Those Names (4:01)
  2. Old Gods (3:19)
  8. Just Like You (4:17)
  9. Slow Dawning (3:47)
  10. The Wreckage (3:09)
avatar van milesdavisjr
Wat mij betreft een van de betere bands uit Nieuw-Zeeland zonder direct ooit uit te groeien tot een collectief waarvan geen enkele plaat in je collectie mag ontbreken. Begin jaren 90 opgericht en de heren putten hun inspiratie uit het alternatieve genre met lichte industrial elementen. In de loop der tijd is de muziek geëvolueerd tot een meer mainstream geluid zonder direct heel toegankelijk te klinken. Old Gods kent een prima productie en telt een aantal redelijke nummers. Een song als Little Demons zit na 1 keer draaien in je kop geramd en de luidsprekers moeten zeker even opengedraaid worden, hoezo catchy en overdonderend. Ook Feel the Fire, The Hill Song en Empire Falling zijn het vermelden waard. De teksten zijn maatschappijkritisch, tot het cynische af maar een vrolijke geheel is de band nog nooit geweest. Helaas zijn de overige tracks weliswaar degelijk maar mis je net even de agressie, transities of simpelweg wat akoestische stukken die de plaat wat meer afwisseling hadden meegegeven. Echter een dikke voldoende derhalve.