Aidan & the Wild - Revelation Never Came (2021)

Folk / Roots
Label: Revanche

1. Running (3:52)
  2. It's Alright (3:29)
  3. The Whip (3:54)

met Merel Sophie

4. You Needn't Worry (4:59)
  5. I am the Highroad (2:42)
  6. Never Crossed My Mind (2:45)
  7. I Surrender to Thee (3:11)
  8. Revelation Never Came (3:57)
  9. What It Ain't (5:44)

met Bobbie, Dési Ducrot en Baptiste W. Hamon

10. These Shallow Waters (5:05)
avatar van Koos R.
“Folkrock met overlap naar Americana” heeft Hugo Vogel op de website altcountr.nl gescherven. Ik vind het een treffend bewoording. Door die korte recensie ben ik het album gaan luisteren. Treffend schoon, prachtig ingetogen rustig gezongen. Heerlijk gitaargeluid, zoals bijv. de gitaarsolo in The Wip, na de heerlijke lome droge opening van het nummer. De nummers in goed Engels gezongen, dat wil zeggen bijna zonder Nederlandstalig accent. 'Running' is een inlopende opener, dat wil zeggen dat die subtiel van tempo versnelt, plots ondersteund met een tokkelende banjo op de achtergrond. Gerustellende zang met een goede boodschap in het daaropvolgende 'It's alright'. Her en der zorg de pedalsteelgitaar voor de rustige altcountrysfeer. Mooie gastbijdragen in het schone 'What it ain't'.

In de breedte valt de productie op: een mooi samenhangend album met een mooi, zuiver geluid. De toon, de sfeer klopt. Het kan daardoor zijn dat sommigen het album juist iets te eentonig vinden.

In 2013 schreef John Gjaltema op diezelfde website over het album Rain Plans van Israel Nash als openingszinnen het volgende: “De herfst nadert. De bladeren verschieten van kleur. Groen verandert in oranje. Tijd om de natuur in te trekken en je te verwonderen over al die pracht.” Wel, hetzelfde gevoel heb ik met dit album van Aidan & The Wild, maar dan in een iets zachtere stemming. Een heerlijk album om de komende maanden op te zetten. Een mooie aanwinst vanuit Nederland.