Bas Broekhuis - The Escher Drawings (1991)

Electronic
Label: Synteam

1. Esher Drawings Part 1 (9:59)
  2. Esher Drawings Part 2 (12:18)
  3. Esher Drawings Part 3 (8:34)
  4. Esher Drawings Part 4 (4:50)
  5. Esher Drawings Part 5 (9:51)
  6. Esher Drawings Part 6 (8:00)
  7. Esher Drawings Part 7 (7:59)
avatar van Gerards Dream
Dit is eigenlijk een heel goed product van Nederlandse bodem. Bas B. Broekhuis, zoals hij genoemd wil worden, schept op dit album een prima sfeer waarbij de wiskundige kunst van Escher niet zou mistaan. Normaal gesproken is het zo dat de muziek van iemand in één genre thuis hoort en daar is dan geen discussie over mogelijk. Dit geldt voor dit album niet, omdat de muziek op dit album zowel is in te delen bij electronic als de jazz. Dit laatste vooral om het ritme-gebruik van de heer Broekhuis. Dit in combinatie met de overige instrumenten levert een spannend soort muziek op. Met mijn ogen dicht zie ik dan ook het werk van Escher voor me. Het water wat in vissen verder gaat en zo.

Wat er mis is met deze productie in mijn oren is de ruwe afwerking van het geluid. Had men in de studio wat langer aan de knoppen gezeten, dan was er sprake geweest van een klasse product van Nederlandsche Bodem. Helaas is dit niet het geval en daarom niet de volle mep.