The Flower Kings - Alive on Planet Earth (2000)

Zweden
Label: Inside Out

1. There Is More to This World (11:31)
  2. Church of Your Heart (9:42)
  3. The Judas Kiss (15:43)
  4. Nothing New Under the Sun (4:13)
  5. The Lamb Lies Down on Broadway (9:18)
  6. Big Puzzle (18:28)
  7. Sounds of Violence (6:38)
  8. Three Stories (6:05)
  9. In the Eyes of the World (12:07)
  10. The Flower King (11:26)
  11. Stardust We Are (Part III) (9:43)
Zeker geen onaangenaam album, voorlopig 3.5 sterren omdat 4 niet on proportie met andere stemmen is.
Het is even wennen dat de stem iets minder goed is (gepotioneerd), waarschijnlijk vanwege de opnames. Maar zeker het instrument werk is goed.

avatar van Scherprechter
Ik ben echt een enorme fan van 2 live albums van de Flower Kings. Deze en Meet the Flower Kings.
Nummers 1,2,3,6,9,10 en 11 zijn echt magistraal gespeeld en prefereer ik boven de studioversies.
Ze hebben allemaal wat meer power en 'schwung', ook in vergelijking met andere live versies.
Enige nadeel bij een drietal nummers is de lengte. Soms gaat het iets te lang door.

avatar van namsaap
Dit geweldige live-album ontbrak tot gisteren nog aan mijn TFK-collectie. Wat de band hier laat horen is werkelijk subliem. Zonder uitzondering winnen de nummers aan kracht t.o.v. de studioversies. Met name Church Of Your Heart is in deze uitvoering nóg veel sterker dan het origineel, en voert me terug naar Tivoli in 2000 toen de band dit als toegift speelde en ik het nummer voor het eerst hoorde. Wat een impact had het nummer toen!