Alice - Viaggio in Italia (2003)

Italië
Label: NuN

1. Come un Sigillo (3:36)

met Paolo Fresu

2. Al Principe (3:19)

met Jakko Jakszyk

3. Un Blasfemo (3:00)
  4. La Bellezza Stravagante (3:57)
  5. Atlantide (4:28)

met Jakko Jakszyk

6. Cosa Succederà Alla Ragazza (4:58)
  7. Islands (5:42)

met Tim Bowness en Paolo Fresu

8. Febbraio (3:14)

met Paolo Fresu

9. Lindbergh (3:00)
  10. Ecco I Negozi (4:45)

met Morgan

11. Auschwitz (3:54)
  12. È Stato Molto Bello (3:28)
  13. Non Insegnate Ai Bambini (4:41)
  14. Golden Hair (3:06)

met Tim Bowness

Fantastisch mooi album van deze veelzijdige Italiaanse zangeres met fijne interpretaties van nummers van diverse componisten uit la Bella Italia en elders en bijdragen van enkele beroemdheden uit de betere popmuziek zoals Jakko Jakszyk en Tim Bowness. Met name “Islands” van King Crimson is hier prachtig vertolkt, aanrader!

avatar van Roxy6
Een van de allermooiste albums uit het eerste decennium!

Prachtige versies van nummers van andere componisten, waaronder een geweldige uitvoering van het E Stato Molto Bello van de ons vorig jaar veel te vroeg ontvallen Franco Battiato, de grote Italiaanse Maestro.

Wordt tijd dart dit Italiaanse Icon weer met nieuwe muziek komt, altijd iets om naar uit te kijken .....