Veruca Salt - American Thighs (1994)

Label: Geffen

5. Forsythia (4:45)
  6. Wolf (4:19)
  7. Celebrate You (4:20)
  8. Fly (3:38)
  9. Number One Blind (3:44)
  10. Victrola (2:19)
  11. Twinstar (3:16)
  12. 25 (7:56)
  13. Sleeping Where I Want (3:19)
Typisch zo'n bandje dat meedeinde op de grunge-golven. Zeker niet slecht maar ook zeker geen ere-divisie.
En na verloop van tijd gewoon zo'n cd-tje waarvan je denkt "Oh ja", om hem vervolgens weer gewoon terug in de kast te zetten.

avatar van Country Trash
Seether rockt nu nochtans even lekker als 12 jaar geleden!

avatar van CDrek
1,5
Paar aardige nummers, maar mist genialiteit van the Breeders...

avatar van grovonion
Trip to the '90's. Onlangs in een kringwinkel opgevist voor 2 euro en voor het eerst in zijn geheel gehoord. Stelt helemaal niet teleur, want dit is precies de sound die je zou verwachten. Niet uitzonderlijk, maar dankzij de vette gitarensound toch nog steeds de moeite!

avatar van Poles Apart
Na 26 (!!) jaar nog altijd scherp en fris. Zo worden ze tegenwoordig nog nauwelijks gemaakt. Veel te laag dat gemiddelde, zet het nog eens op, tijd voor een herwaardering?

avatar van The_CrY
Beetje saaie grungy altrock, eerlijk gezegd. Een paar leuke nummers inderdaad, 'Seether', 'Forsythia' en 'All Hail Me'. Verder ligt het tempo veels te laag, liggen de stemmen van Louise Post en Nina Gordon tegen de irritatiegrens aan, vooral als ze samen zingen, en zijn de songs voor mijn smaak veel te kaal gearrangeerd voor de sfeer die ze willen bereiken. Op latere albums klinken ze wat zuiverder en zit er wat meer energie in. Hier nog niet echt.