Silvana Estrada - Marchita (2022)

Mexico
Folk
Label: Glassnote

1. Más o Menos Antes (2:15)
  2. La Corriente (3:31)
  3. Te Guardo (3:22)
  4. Un Día Cualquiera (2:23)
  5. Sabré Olvidar (4:29)
  6. Marchita (3:46)
  7. Tristeza (3:01)
  8. Carta (3:24)
  9. Casa (4:39)
  10. Ser de Ti (3:27)
  11. La Enfermedad del Siglo (2:40)
avatar van EttaJamesBrown
Op goed geluk deze zojuist beluisterd. De omlijsting van haar zang is sober, duister en doeltreffend. Het album krijgt een donker gevoel mee hoewel de zangeres lichtjes zingt. Een mooi geheel dat op een kookmiddag vast in de herhaling gaat.

avatar van muziekobsessie
De opbouw in elk nummer is formidabel. Wat bouwt dat mooi op, subtiel met strijkers en koren. Versta het niet maar geniet er wel van want muzikaal gebeurt er veel en ben ik nog lang niet klaar mee.
Eigenlijk nog te jong(24) om serieus te nemen maar goed uitzonderingen moeten gemaakt worden, vette aanrader!!

hier meer info Silvana Estrada: een nieuwe Mexicaanse indie-ster - NRC.

avatar van Don Cappuccino
muziekobsessie schreef:

Beetje jammer deze opmerking. Er zijn genoeg artiesten die voor hun 25ste een diepgaandere plaat maken dan velen ooit zullen kunnen. Ik zie echt niet waarom leeftijd een factor is om een artiest ''serieus'' te nemen.

avatar van AOVV
Mooie plaat, erg aangenaam om naar te luisteren ook. De stem van Silvana Estrada heeft niet al te veel tierlantijntjes nodig en staat als een huis op eigen fundamenten. Toch smaken de instrumentale toevoegingen me erg goed, vaak met een rustgevende, jazzy vibe erdoorheen. Zo is het titelnummer van een ingetogen pracht, horen we op Casa huiselijk gezellige achtergrondgeluiden en is in diverse songs een zweem van flamenco en melancholie nooit ver weg.

Eentje om vaker te draaien, zeker ook op van die lome voormiddagen wanneer het ochtendgrijs nog in de lucht hangt.

Vandaag haar naam doorgekregen . Kende haar niet. En vanavond in het voorprogramma van Andrew Bird in Tivoli Vredenburg. Prachtig klinkt het vocaal en muzikaal . Wordt vast genieten