Autoheart - Hellbent (2021)

Label: O/R

1. The Other Side (0:35)
  2. Into the Woods (4:44)
  3. I Know That He Loves Me (4:08)
  4. Time Machine (4:59)
  5. Hellbent (3:55)

met Keziah Black Gold Buffalo

6. Bent (0:37)
  7. Perestroika (2:10)
  8. Look Up, Look Up (5:13)
  9. Already Gone (5:15)
  10. Rabbit in a Headlight (4:44)
  11. Clear (2:16)
  12. Older (4:42)
  13. Extraclear (1:23)
  14. Better Version of Me (4:56)
  15. Wretch [Live at Urchin Studios, London, 2019] (3:21)
Autoheart is terug met een derde album. Wederom ongecompliceerde nummers met een soort van Erasure-achtig sausje en een flinke portie gay-glam waar de vocalen van Jody Gadsden gewoon weer heerlijk melancholiek doorkomen, hier en daar afgewisseld met wat korte instrumentale stukken.

Ik vrees dat ze altijd wel een soort niche-bandje zullen blijven maar dat boeit me niet. Dit soort hartverwarmende pop hebben we in deze tijden misschien wel harder nodig dan ooit tevoren.

Ongecompliceerde uptempo pop en zelfs wat disco, de titeltrack, waar een mens vrolijk van wordt. Wie wil dat af en toe nou niet?!

avatar van Michiel Cohen
Vreemd album. De instrumentale tracks zijn ok. Het word echter tragisch als de zanger geluid produceert.