The Best Of (2021)

16. The Starlings - Lost Our Minds
  17. Franky De Smet-Van Damme - Madammen Met een Bontjas
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Qua onvindbaarheid op de site kan een release met een titel als deze wel tellen.

Het concept: in opdracht van VTM werden De Kreuners, Natalia, Dimitri Vegas & Like Mike, Raymond van het Groenewoud, Axelle Red, De Mens, Urbanus en Gorki door hun collega's geëerd met een tributeconcert in de AB. Van elke artiest werden telkens vijf nummers gecoverd en een selectie daarvan belandde op dit schijfje.

avatar van vigil
Toch denk ik dat dit album vanuit nieuwsgierigheid vaak aangeklikt gaat worden.

Stan Van Samang heeft toch maar mooi een fraai popliedje gemaakt van Bakske Vol Met Stro

en wat te denken van de metal/industrial versie van...
Franky De Smet Van Damme - Madammen Met Een Bontjas

De rest laat ik grotendeels aan me voorbij gaan.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Hier kan je alle nummers uit het programma beluisteren.

avatar van metalfist
Ik heb alle afleveringen gezien, dus ook alle covers voorbij horen komen maar wat een zootje is dit geworden. Een aantal van mijn favoriete nummers uit het programma staan er gelukkig nog op (Portland en Guy Swinnen!), maar een deel dat op deze verzameling is terecht gekomen vond ik toch erg flauw ten opzichte van nummers die de selectie dan weer niet hebben gehaald. Sommige kan ik me zelfs niet meer voor de geest halen, dat van Camille en de Starlings onder andere, dus bij deze ook (nog) geen review.

avatar van CWTAB
1,5
Tja het valt op dat VTM voluit gaat voor hun doelpubliek bij de uitgave van deze cd, de bands die in het verlengde van de Liefde Voor Muziek band (mainstream en niet te alternatief, raar dat Franky De Smet er wel op mocht, puntje waar ik mij ook aan stoor: iedereen vindt alles automatisch goed, die geforceerde vrolijkheid/enthousiasme ook al is het niet aan te horen, enkel Erik Biezen kan het niet zo goed wegsteken als er iets hem niet bevalt).

Jammer dat Joost Zweegers, Flip Kowlier, Dolfijntjes, Daan & Black Box Revelation ontbreken.

Alle respect voor Sam Gooris maar wat hij hier brengt is een ramp, hij kan het echt niet aan.