Kirk Brandon - Dutch Masters Volume 5 (2013)

1 stem

Label: A Resistance

1. Original Sin (3:48)

met Sam Colinette

2. Skyfall (4:22)

met Annie Bride

3. Betrayed (4:42)
  4. Love Is a Ghost (3:17)

met Miro Snejdr

5. Powderlands (3:06)

met Derek Forbes

6. Late Night (3:24)
  7. Monday Girl (3:11)
  8. Father and Daughter (2:10)
  9. Treachery (4:08)

met Craig Adams

10. Across the Borderline (4:26)
  11. Embassy Song (3:31)
  12. Untitled (3:46)
Kirk Brandon is bekend als frontman van Theatre of Hate en Spear of Destiny. Ik heb hem nog gezien bij een optreden van Theatre of Hate bij Pandora's Box in Rotterdam begin jaren 80. Dat was een bijzonder energiek optreden en ik ben altijd weg geweest van de plaat 'Do you believe in the westworld"
Schitterende simpele , maar energieke nummers op deze plaat. Spear of Destiny is niet slecht, maar vind ik persoonlijk toch minder. Op een gegeven moment ontdekte ik dat Kirk Brandon ook solo wat platen uitbracht , een soort unplugged onder de naam Dutch Masters. Volume 5 wist ik te bemachtigen en is op zich een bijzonder aardig album. Kirk Brandon heeft duidelijk zijn wilde jaren 80 kuif en matje verloren en heeft een aantal hartinfarcten en operaties achter de rug. Deze unplugged albums passen nu wat beter bij zijn gesteldheid. Een aantal nummers is nog van de Theatre of Hate periode, 'original sin', 'love is a ghost' (heel mooi met accordeon), sommige van Spear of Destiny en tot mijn grote verrassing een cover van Adele's 'Skyfall'. Kick Brandon stond nooit bekend om zijn zuivere zang, dat valt nu nog meer op. Hij zit er met andere woorden soms echt naast, maar dat maakt het juist ook weer authentiek. Een leuk album , zeker nummer 1-4 zijn voortreffelijk. En de akoestische begeleiding is leuk.
Nog te verkrijgen op zijn eigen site als cd, e andere 'volume' albums zijn enkel nog te downloaden van de site van Kirk Brandon.