Rob de Nijs - Het Beste Van (2021)

Label: Music on Vinyl

16. 'n Beetje Meer
  17. Alles Wat Ademt
  18. Ontmoeting
  19. Open Einde
  20. Duet (Ik Hou Alleen van Jou)

met Martine

28. Wat Als Later Nu Is
avatar van goldendream
Voor de megafans:
Rob de Nijs - Tegen beter weten in -32cd - specialcdshop.nl

Dit lijkt me voor de superfans het van het.

Komaan, Van Veen: laat je inspireren!

avatar van gaucho
Ware het niet dat een béétje megafan een groot deel van die albums natuurlijk allang heeft. Zelfs een minder dan gemiddelde Rob de Nijs-fan als ik heeft al aardig wat van die albums op LP of CD. Ik snap nooit zo goed wat het doel van dat soort uitgaves is, maar misschien heb ik het mis en is er wel degelijk een markt voor.

Over deze verzamelaar (de zoveelste, er zijn er echt tientallen): die gaat wel in sneltreinvaart door Robs carrière heen, en slaat naar mijn gevoel grote stukken over. Maar het is natuurlijk ook lastig om een carrière van zestig (!) jaar samen te vatten op een dubbel-LP. Maar toegegeven: al zijn bekendste hits staan er allemaal wel op. Hooguit mis ik Zonder jou, een van m'n afvorieten. Maar dat was niet eens zo'n grote hit, geloof ik.

avatar van goldendream
Voor mij zijn dat soort uitgaves (die box met alle albums) gewoon een must, zelfs voor wie al veel heeft: de prijs is laag (nog geen 3 euro per album), je hebt alles in een prachtuitvoering en mooi opgepoetst, want sommige oudere albums hebben een mindere kwaliteit of zijn nergens meer te vinden.

Er bestaan al heel wat dergelijke uitgaves. Ik denk aan The Golden Earring, Midnight Oil, Johhny Cash ...

Deze box zal ik zelf niet kopen, maar er zijn artiesten van wie ik ze wel kocht (Genesis, Pink Floyd, Simon & Garfunkel) of hoop dat die er ooit komt. Toegegeven, als je alle reguliere albums hebt in goede kwaliteit, zou ik de box ook niet kopen. Roxy Music heb ik bijvoorbeeld links laten liggen. Bij Genesis en Pink Floyd hapte ik toe omdat ik maar de helft van de albums bezat. Van Simon & Garfunkel bezat ik alleen een verzamelaar. Bij Herman van Veen zou ik meteen toehappen omdat zoveel niet meer te verkrijgen is, onder voorwaarde natuurlijk dat de prijs aanvaardbaar is.

In elk geval verkies ik dergelijke uitgaves boven de deluxe-uitgaves van een album. Die bevatten dan 10 versies van 1 nummer en zijn veel te duur.