A Place to Bury Strangers - See Through You (2022)

Label: DedStrange

1. Nice of You to Be There for Me (3:42)
  2. I'm Hurt (5:05)
  3. Let's See Each Other (3:54)
  4. So Low (3:51)
  5. Dragged in a Hole (2:59)
  6. Ringing Bells (2:56)
  7. I Disappear (When You're Near) (4:05)
  8. Anyone but You (3:19)
  9. My Head Is Bleeding (3:27)
  10. Broken (4:01)
  11. Hold on Tight (4:01)
  12. I Don't Know How You Do It (5:40)
  13. Love Reaches Out (5:25)
avatar van WesleyX16
Ja wat moet ik ervan zeggen... Het is nog steeds heel goed album. Het blijft nog steeds één van mijn favoriete bands. En eigenlijk vooral de tweede helft van het album vind ik de nummers wat minder interessant. Gelukkig klinken ze nog steeds als JAMC hoe ze in hun beste tijd klonken. Lekker donker en schurend...

Echter de twee singles Let's See Each Other en Hold On Tight zijn gegroeid als nummers. Misschien gaat het met de andere nummers ook nog gebeuren.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Heerlijke plaat, inderdaad minder overgestuurd als we gewend zijn, maar J&TMC is nog steeds dichtbij, en de nummers klinken als een klok. Wel een overstuurde klok.

avatar van itchy
Op deze plaat klinkt APTBS een stuk geïnspireerder dan op de voorgaande twee platen, waarop het sjabloontje wel erg flets begon te worden. Ik was bijna afgehaakt. Hier meer vuur, en meer pogingen tot een verbreding van het geluid. Maar de plaat is wel wat aan de lange kant en dan is daar toch weer die eenvormigheid. Hoeveel retro postpunk heeft een mens nodig?

avatar van WesleyX16
Vandaag de vinyl gekregen van deze plaat. Het is toch wel een geweldige plaat. En Anyone but you is zo'n heerlijke song. Vandaag eigenlijk ontdekt, hoewel ik dit album al meerdere keren beluisterd heb.