Brant Bjork And The Bros - Somera Sól (2007)

Label: Duna

1. Turn Yourself On (4:28)
  2. Love Is Revolution (5:02)
  3. Shrine Communications (4:02)
  4. Oblivion (2:55)
  5. Native Tongue (5:04)
  6. Freaks of Nature (5:49)
  7. Ultimate Kickback (5:32)
  8. Chinarosa (4:40)
  9. Lion Wings (6:30)
  10. Blood in the Gallery (4:39)

met Mario Lalli

avatar van cornucopia
Lekkere mellow-rock van de oud-Kyuss-drummer...

Turn Yourself On is gaaf! Het is inderdaad heel erg laid-back muziek, echt mijn genre

miloz
Beste cd van 2007 tot nu toe! Lekker zonnig en groovend! Meer vraag ik ook niet van Brant Bjork!

Vette plaat....:)

Relaxed plaatje. Wel minder dan bijvoorbeeld de Fu Manchu van dit jaar. Daarom 3.5*

Gied, daar moet ik dus nu alweer op terugkomen. hoe meer je em luistert, hoe beter. Verhoging met een 4* dus ook

miloz
Hij werkt ontzettend verslavend. Vooral Oblivion kan ik echt met gemak 6x achter elkaar luisteren. Ontzettend simpel maar ozo doeltreffend! en dat geldt voor de meeste nummers op deze plaat. Simpel, relaxt en toch meeslepend.

Wat ik zo mooi vind aan iemand als Brant Bjork, is dat hij echt trouw blijft aan zijn roots. Hij is niet voor niks twee keer uit een succesvolle band gestapt (Kyuss, Fu Manchu). Alleen maar omdat hij de band te groot geworden vond. Er zijn maar weinig mensen die zo stevig bij hun standpunt blijven als hij. En nu maakt hij soulvolle muziek die met gemak aftrek bij een grote publiek zou kunnen maar vinden. Aan zijn website doet hij niks, touren doet hij ook kleinschalig. En Brant vindt dat allemaal wel prima. Respect voor zo'n topmuzikant!

Touren kleinschalig? Hij is toch echt al best veel in Nederland geweest. Nog nooit gezien, want ken t pas net. Mocht ie er weer es zijn, zal ik er es over nadenken

ThirdEyedCitizen schreef:

Met kleinschalig bedoel ik kleine zalen.
1 november. Brant Bjork and The Bros in W2 in Den Bosch.

oeh half uur met de trein bij me vandaan. Moet ik toch es over nadenken.

miloz
Een half uur is goed te doen, voor mij is het 2 uur met de trein! Ik wil wel graag maar dat gaat denk ik nog moeilijk worden. Er is een hoog risico dat ik niet meer op dezelfde avond terug kan met de trein en vind maar eens iemand die in totaal 4 uur wil reizen voor Brant Bjork! Cultuurbarbaren, die vrienden van mij!

Mja, ik moet alleen denk ik. Er is niemand in mn vriendenkring die ook maar ooit van Brant Bjork gehoord heeft. Ik denk dat ze dan gelijk beginnen van "Oh, das toch die rare ijslandse zangeres?"

Wat heeft die Mario Lalli toch een heerlijk stem.

Hoorde dit album laatst voor het eerst en het is een positieve verrassing. Heerlijk mooi weer album