Kettel - Whisper Me Wishes (2007)

Electronic
Label: DUB

1. Any Waken Sly Blonda (4:26)
  2. And Unrequited as Well (3:34)
  3. Zutphen (4:31)
  4. Now Find Another Moon (4:04)
  5. Twijfel Doubt Hesitation (2:27)
  6. De Manke Das (3:34)
  7. Whisper Me Wishes (1:50)
  8. Prairieplant (3:52)
  9. Blind Alleycat (3:01)
  10. One Foggy Ear (3:26)
  11. Veerooster (1:33)
  12. Marco's Cases (3:52)
  13. Coddle (4:24)
  14. Napels Vluchtplan (2:51)
Sietse
Kettel op Clone

avatar van bas
bas
dat dacht ik ook al, misschien nog volgens contract?

Maar ik bewonder die Reimer wel zeg, en dit klinkt wederom lekker. Kettel richting klassiek, maar het blijft simpel en kleurrijk. Je houd er van, of je houd er niet van denk ik, maar als je z'n laatste albums waardeert, valt deze niet tegen denk ik (afgaande op de samples van Clone)! Bestelling is onderweg, dus ik wacht rustig af...

Eigenlijk is deze uitgebracht op het sub-label van Clone; Djak-Up-Bitch (DUB), net als Kettel's release Cenny Crush.

Cenny Crush en andere albums staan op deze site ook onder label DUB, dus heb voor Whisper Me Wishes maar een correctie ingediend.

Voor wat betreft het album: samples klinken goed, inderdaad een beetje een klassieke inslag. Wel de moeite waard om eens goed te gaan beluisteren.

avatar van bas
bas
Dat klassieke valt allemaal wel mee, lang niet alle nummers zijn ermee vermengd. Maar als ie het doet, klinkt het allemaal heel uitgebalanceerd. Strikt genomen is Whisper Me Whishes een heruitgave van de vier jaar terug verschenen EP Cuddle and Then Leave, maar wel aangevuld met negen (!) nieuwe nummers. Zo, weten jullie dat ook weer.

Het is een prachtige cd, en met elke release ga ik meer houden van Kettel. 4.5* aanrader!

Sietse
Zo stond ik afgelopen zaterdag bij Get Records binnen eens wat door de platen te rommelen en viel daar mijn oog op een hoes die er toch wel heel erg bijzonder uitzag. Rood plastic met daarop niet echt heel duidelijk leesbare letters met daarin een ontzettend mooie speelse tekening van bomen en dergelijke.
Na iets verder kijken bleek dit een plaat van Kettel te zijn. Nu mag het geen geheim zijn dat ik over het algemeen niet zo'n fan van zijn muziek ben. Ik heb mij vaak genoeg negatief uitgelaten over de muziek gemaakt door meneer Reimer. Echter, toch omdat de hoes mij zo beviel toch maar eens op speler gelegd bij Get.
En dan tot mijn grote verbazing wou ik na 1 nummer verder luisteren, dus wat doe ik al skippend door de plaat wordt mijn verbazing groter en groter...zou het dan echt zo zijn dat er een album is van Kettel dat ik wel kan waarderen en die zelfs echt leuk vind?
Na lang beraad en het beluisteren van wat cd's en het aanzien van een jongen die met lonkende ogen naar het mooie rode vinyl aan het kijken was besloten hem maar een deze jonge heer mee te geven.

Echter bij thuiskomst toch maar even wat p2p rade geslagen en al hier op mijn dooie gemak het albums nog eens beluisterd en zowaar zal het dan toch echt geschieden, de muziek bevalt me ook bij thuis beluisteren nog steeds.
Met name de meer klassieke nummers kunnen mij zeer bekoren, maar ook de IDM nummers met daarin vervlocht jazzy structuren en melodieën doen het bij mij goed. Soms is het voor mij net allemaal iets te vrolijk, te speels, te kinderlijk, maar het moge de pret niet drukken.
Een mooi album dat wellicht ooit nog eens (als ik niet te lang wacht) in mijn collectie zal belanden.

4 sterren voor deze uiterst mooi uitgegeven plaat.

(serieus, die poster die je bij het vinyl krijgt is echt erg leuk)

Ik dacht, laat ik eens een keer iets anders proberen. En ik moet zeggen binnen de electronica bevalt de ambient/IDM stroming mij erg goed. Deze plaat kan ik echter niet echt waarderen. De klanken en melodieen zijn mij iets te pling-plang-plongerig. Twee nummers die er voor mij uitspringen Now find Another Moon en Any Waken en het openingsnummer.
Ik zal maar geen beoordeling geven, want daarvoor heb ik nog te weinig verstand van dit genre.

avatar van Twilight
Damn wat is dit mooi zeg. Niet elk nummer even goed, na And Unrequited as Well komt er even een klein dipje. Maar het klimt allemaal weer mooi omhoog tot we bij Prairieplant en Blind Alleycat zijn aangeland. Wat een heerlijke nummers zijn dat weer zeg! Wat een heerlijke sfeer en opgewektheid straalt Prairieplant uit, ik kan er geen genoeg van krijgen.
En wat is eigenlijk alle muziek op dit album creatief gemaakt zeg, ik heb nog nooit iets soortgelijks gehoord.
Ik zit de hele avond al te genieten hier van.

4,5* Alhoewel ik het laatste gedeelte van dit album nog wat meer aandacht moet geven.