Dick Dale & the Del-Tones - Mr. Eliminator (1964)

Label: Capitol

1. Mr. Eliminator (2:04)
  2. 50 Miles to Go (2:20)
  3. Flashing Eyes (1:47)
  4. Taco Wagon (2:12)
  5. The Squirrel (2:10)
  6. The Victor (3:16)
  7. Blond in the 406 (2:03)
  8. Firing Up (2:15)
  9. My X-KE (1:55)
  10. Nitrol Fuel (2:04)
  11. Hot Rod Alley (2:09)
avatar van jorro
Zoals je zou verwachten is Mr. Eliminator een echte surf opener. Geheel instrumentaal.
50 Miles to Go, een soort Drs. P herbeleving. Omsk is net iets te ver weg. Flashing Eyes doet het weer instrumentaal maar is niet echt bijzonder.
De Taco Wagon brengt ons in Mexicaanse surf-sferen, ook wat tegenvallend, net als The Squirrel.
The Victor is een oosters getint lichtpuntje.
Het niveau daalt weer wat met Blond in the 406. Firing Up daarentegen vind ik wel aardig.
My X-KE wordt een beetje veel verknoeid door het koortje. Met Nitrol Fuel loopt het weer soepel.
Afsluiter Hot Rod Alley, tja ook al niet sterk.
De juiste conclusie moet wel zijn dat ik blijf steken op 2,5* voor nummer 90 in de 100 Greatest Albums of 1964 die niet voorkomt in de 1964 chart van BesteverAlbums.