Houeida Hedfi - Fleuves de l'Âme (2021)

Tunesië
Electronic / Folk
Label: Phantasy Sound

1. Souffles du Nil (8:37)
  2. Namami Gange (Obéissance au Gange) (4:06)

met Planningtorock

3. Envol du Mékong (7:49)
  4. Appel du Danube (4:56)

met Planningtorock

5. Baisers Amers de l'Euphrate (2:25)
  6. Les Cloches de Yamuna (4:10)
  7. Echos de Medjerda (7:03)

met Olof Dreijer

8. Cheminement du Tigre (18:04)
avatar van Poles Apart
Schitterend instrumentaal album (met ditto hoes), dat filmisch aan doet. Wortels in de Tunesische folk, zeer gelaagd en kleurrijk. Samenwerking met Olof Dreijer van the Knife. Top 5 eindlijstjesmateriaal wat mij betreft, het blijft boeien, ben hier nog lang niet klaar mee.

Each track is named for a different river, referencing both the safety found in the sound of water and the sinuous drama of each composition, which often starts peacefully, before evolving to encompass drama and tension, conflict, and resolution.

avatar van Bardt1980
Poles Apart schreef:

Zag deze op de valreep nog voorbij komen bij je nominaties voor beste albums 2021. Erg mooie ontdekking dit en daarmee ook in mijn top 10 terecht gekomen. Waarvoor dank!