Cousteau - Sirena (2002)

Label: Zomba

1. Nothing So Bad (4:15)
  2. Talking to Myself (3:45)
  3. Heavy Weather (4:31)
  4. Peculiarly You (5:41)
  5. Salome (4:37)
  6. Please Don't Cry (4:43)
  7. No Medication (3:43)
  8. After the Fall (4:43)
  9. Last Secret of the Sea (2:41)
  10. (Damn These) Hungry Times (4:21)
  11. She Bruise Easy (4:34)
  12. Have You Seen Her (8:05)
Erg mooi, donker album. Heeft iets meer de voorkeur boven hun debuut, maar eigenlijk kunnen we wel constateren dat er niet veel verschil inzit

avatar van otherfool
Qua uitstraling van de songs is er misschien weinig verschil met het debuut, maar ik vind deze op alle levels wel een tandje minder. Misschien dat de nieuwigheid er wat af is, maar Sirena klinkt wat minder geïnspireerd.

Een sfeerplaat nonetheless, te draaien op broeierige zomeravonden. No Medication en Last Secret of the Sea zijn m'n favorietjes. Ik zet eerst maar eens in op 2,5*

Overigens heeft de zanger dit jaar een soloplaat gemaakt en is van opvolger Nova Scotia nog niks te bekennen...

avatar van LeRoi
Cousteau Nostalgia Lovers!

Voor alle liefhebbers van (de sfeer van) Cousteau, maar ook voor de overige doorgewinterde muziekliefhebbers, check 'LORD PALF' van de Utrechts/Achterhoekse band Boy Ler (Hollandse Nieuwe !! bij de VPRO !) op bijv.:

of

of

Het nummer 'Miles' zou zo the Leader kunnen zijn voor de nieuwe film 'Control' van onze Anton! (IJZERSTERK NUMMER!!)

beaster1256
ja, een prachtige sfeerplaat met een geweldige zanger, echte songs zijn het , beetje getormenteerd maar zeer mooi , nothing so bad maar vooral peculiarly you vind ik prachtig , soms wordt het wat een tonig.

De zang neigt naar vaak naar Tuxedomoon; de muziek ook wel wat, maar is meer richting Jazz. Ik hoor er ook wel Black en Bryan Ferry in terug. Mooi album.

avatar van koel
Prachtig album. Wat een stem zeg. En wat een sfeer wordt er neergezet op deze plaat. Heel herfstig, dat wel. Maar dan in positieve zin. Zodra de blaadjes vallen, gaat deze CD op en dan een glaasje whisky erbij. Heerlijk!

Toch een stuk beter dan wat ik beoordeeld had; punt erbij.