Clint Mansell - Smokin' Aces (2007)

Score
Label: Lakeshore

1. Surveillance (I-Spy and the FBI) (8:02)
  2. Yo'te Guiero (Oh Ma Corazon) (4:01)
  3. Smokin' Aces' - Its Buddy's World... (10:08)
  4. Three for the Roadkill (2:44)
  5. Welcome to Tahoe! (2:36)
  6. Shellshock (Another Day, Another Dollar!) (8:04)
  7. Aftermath (Body Count) (7:06)
  8. Dead Reckoning (3:15)
Mansell levert weer een goede score af. Best ingetogen score voor zo'n actie film waarbij vooral de actiescenes het moesten hebben van de (pop)tracks die op de soundtrack verkrijgbaar zijn.

Met de laatste track Dead Reckoning speelt hij trouwens wel een beetje leentje buur bij Lux Aeterna.

Jazzthieve
S7efan schreef:

Ik snap dus echt niet waar jij die vergelijking haalt? Ik vind bitter weinig overeenkomsten tussen lux aeterna van Requiem for a dream en deze "dead reckoning".

Ben niet muzikaal geschoold dus ik kan niet de exacte redenen aangeven waarom echter wanneer er op +/- 1:40 de gitaar bijkomt doet het me sterk denken aan de climax in Lux Aeterna.

avatar van jtsterkenburg
S7efan schreef:
de overeenkomst is wat mij betreft ook zonneklaar inderdaad. maar in deze track is het niet de belangrijkste melodielijn en voor de rest is het een compleet ander (stuk minder) stuk