Big Shug - Street Champ (2007)

Label: Babygrande

met Big Twins en Sean Price

8. Streets Move (4:59)

met Singapore Kane

9. Spit It Real (3:09)
  10. It Just Don't Stop (4:14)
  11. Call Me Back (2:44)
  12. Spitfire (1:06)

met Singapore Kane en Dre Robinson

13. Hear Me (3:06)
  14. What You Gonna Do (3:55)
  15. Interlude (2:07)
  16. Exposed (4:14)
  17. Lost (4:03)
  18. After Me (2:01)
avatar van waxs
Ik vond het debuut van Big Shug tamelijk telleurstellend. Op het vervolg is Premier weer terug, echter dit maal in mindere mate, slechts drie (It Just Don't Stop, Streets Move en Play It) van 18 tracks zijn door hem geproduceerd, met als hoogtepunt "Play It". Het grooste deel van de producties komen van ene Moss, voor mij onbekend tot op heden. Zijn stijl kenmerkt hier en daar wel Premier maar heeft ten opzichte van hem ook wel genoeg eigen trekjes. Shug zelf komt op het eerste gehoor matig over.

avatar van FunkyMonk
Ja erg matig. Ik vind hem niet zo'n goede rapper, lyrically. Zelfs op zn emotionele songs klinktie alsof hij iemand wil vermoren.

avatar van JLjuju
Lyricaal misschien geen goeie rapper. Maar hij heeft wel leuke teksten, en de beats van een onbekende Moss zijn helemaal niet slecht. Beste track op het album vind ik Play It (geproduceerd door Premo). Ook Hood With That en Legbreakers met Sean P en Big Twin is vet. De rest is ook zeer te pruimen. En het zingen is ie misschien niet de beste in, maar vals is het ook niet.