Yesterdays New Quintet - Yesterdays Universe (2007)

Jazz
Label: Stones Throw

1. Otis Jackson Jr. Trio - Bitches Brew (4:37)
  2. The Jahari Massamba Unit - Umoja (Unity) (5:40)
  3. Young Jazz Rebels - Slave Riot (2:12)
  4. The Last Electro-Acoustic Space Jazz & Percussion Ensemble - One for the Monica Lingas Band (5:36)
  5. Kamala Walker en The Soul Tribe - Street Talkin' (3:28)
  6. The Jazzistics - Marcus, Martin & Malcolm (3:24)
  7. Suntouch - Two for Strata East (0:41)
  8. Sound Directions - She's Gonna Stay (2:49)
  9. The Last Electro-Acoustic Space Jazz & Percussion Ensemble - Cold Nights and Rainy Days (6:18)
  10. Otis Jackson Jr. Trio - Free Son (4:45)
  11. Jackson Conti - Barumba (3:47)
  12. Ahmad Miller - Sunny C (California) (3:15)
  13. The Eddie Prince Fusion Band - Mtume's Song (4:29)
  14. Yeserday's Universe All Stars - Vibes from the Tribes Suite (For Phil) (11:53)
  15. Jackson Conti - Upa Neguinho (3:39)
avatar van Dreten Bukgat
madlib-alterego-feest...

avatar van wooz
Na Madvillain en The Unseen het beste werk van Madlib. Wat een veelzijdigheid heeft die vent toch. Mooie combo tussen jazz en funk.

avatar van Reijersen
Madlib doet het weer! En nu met weer een ander alter-ego. Erg cool en goed te beluisteren album. Nice-nicer-nicest. en 4 sterren.

bro
Na 5 jaar het oh-zo-uitgebreide Metalgenre uitgediept te hebben, elk genre, subgenre, subsubgenre en subsubsubgenre ervan ontdekt te hebben, was ik het beu. Zo simpel kan het zijn. Niet dat metal me nu volledig koud laat, maar het was tijd voor iets nieuws.
Zo ging ik op ontdekkingsreis in de mooie uitgebreide muziekwereld.

Tot nu to viel mijn aandacht vooral op het van prachtige subtiliteit overspoelende Reggae (om maar meteen eens een volledig andere richting in te slaan), en ook in net iets mindere mate simpele beat muziek, en simpele alledaagse rock en alternative bands die toch net iets meer hebben dan de duizenden andere rockbands. (Waarom die enkele rock en alternative bands me toch nog aanspreken is me zelf een raadsel.) Wat me vooral opviel in m'n ontdekkingsreis is dat ik wel wat nood had aan rust en niet supersnelle, ingewikkelde, overweldigende melodielijnen. Een simpele melodie, met zo veel gevoel gespeeld kan me plots zo hard raken.

Dat mijn ontdekkingsreis nog niet ten einde is staat wel vast. En zo ben ik geheel per toeval op dit album terecht gekomen en ja hoor, het weet me goed te bekoren Het is iets tussen mijn nieuwe muziekgenres passie en mijn oude metalpassie: Subtiliteit en geniale composities tezamen.
Nu heb ik dit album nu nog maar slechts één maal beluisterd, maar ik voel het gewoon dat ik bij elke luisterbeurt wel weer iets nieuw zal ontdekken, en dat maakt me alleen maar blij
thumps up!

WS da Badass
Dit is echt zo'n plaat die je moet luisteren, anders weet je echt niet waar de mensen het over hebben. En je moet deze plaat zeker beluisteren, want het is een geniale plaat.

avatar van WinterBase
Heerlijke cd