Guns N' Roses - Hard Skool (2022)

Label: Geffen

1. Hard Skool (3:41)
  2. Absuяd (3:23)
  3. Don't Cry [Live] (4:24)
  4. You're Crazy [Live] (4:24)
avatar van Eddie
Hey een nieuwe GnR, welliswaar slechts een EP met nummers die we al kennen, maar toch. Elk teken van leven van GnR is mooi! Ik hoop dat alle nevel rondom een een eventuele nieuwe plaat eens optrekt, en dat er daar eens wat concrete informatie uitkomt. Als ik zo naar het titelnummer luister dan hoor ik echt wel een leuk pretentieloos rock nummer wat laat zien dat ze nog best goede nummers kunnen maken. 'Absuяd' vind ik wat minder overigens.

avatar van Edwynn
Hard Skool is wel geinig ja. Meer pit dan het hele Chinese Democracy bijelkaar. Verder niets bijzonders. Had elke hollywoodband mee kunnen komen, maar niettemin heel aardig.

Absurd is pure rommel. Maak ik geen woorden aan vuil.

avatar van Don Cappuccino
Ik heb Absuяd helaas één keer moeten aanhoren. Dat moet een van de slechtste tracks zijn die ik ooit heb gehoord. De songtitel is perfect.

Hier had Torben Ulrich (de vader van Metallica-drummer Lars Ulrich) als in de Some Kind of Monster-docu even moeten langskomen in de studio en moeten zeggen: ''I'd say, delete that''.

avatar van Edwynn
Haha. Maar St Anger kwam toch.

Benieuwd wat nu de koers van Rose zal zijn als er nog een plaat komt. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de Appetite vibe van Hard Skool

avatar van Eddie
'Absurt' het slechtste nummer ooit, hmmm. Ik vind 'My World' van UYI II echt een stuk slechter
Maar echt goed is het zeker niet. 'Hardschool' is echter wel een grappig nummer, zoals Edwynn al zij, het is wel heel erg 'middle of the road'. Het had ook zo van elke willekeurige Hollywoodband kunnen zijn, en mag niet in de schaduw staan van vrijwel alle nummers op Apetite...of UYI. Ik heb het nummer de afgelopen uurtjes een keer of 5 gehoord, en nu het nieuwe er een beetje af is blijft er heel erg weinig over. Áls dit Guns N Roses anno nu is dan is het voor mij wel een afgesloten hoofdstuk.

avatar van Jazper
Eddie schreef:

Van My World zou je nog kunnen denken dat zo serieus niet bedoeld is.

avatar van Poles Apart
Eddie schreef:
Áls dit Guns N Roses anno nu is dam is het voor mij wel een afgesloten hoofdstuk.

Nieuw werk zit er (nog) niet in:

Slash says Guns N' Roses haven't written any new music since reunion

Als er nu al geen inspiratie is/was, wanneer dan wel? Het zal dus bij herkauwen blijven vrees ik.

Misschien maar beter zo.

avatar van Faalhaas
Hard Skool is wel een geinig nummer. Het kwam niet op Chinese Democracy terecht omdat het qua stijl niet zou passen en daar kan ik mij wel in vinden. Het grijpt wat meer terug naar het UYI tijdperk, het doet wel wat denken aan nummers als Dead Horse, Dont Damn Me en Shotgun Blues. Al wordt dat niveau ook niet echt gehaald, het luistert wel lekker weg voor een paar keer. Er zitten zeker catchy stukken in maar ik mis wel een beetje duidelijke kop en staart, een duidelijk couplet en refrein.

Absurd is nog stuurlozer en niet eens echt een volwaardig nummer te noemen. Hoewel ik het opgefokte sfeertje wel kan waarderen rammelt het als compositie natuurlijk enorm. My World was nog wel ludiek als afsluiter na 30 goeie rock n roll nummers. Maar om nou zoiets als single/ep uit te brengen na 13 jaar radiostilte...

avatar van Edwynn
Ach ja, we weten allemaal dat Axl zal blijven schaven totdat ie achter de rollator staat.