The Flower Kings - Meet The Flower Kings (2003)

Alternatieve titels: On Stage Playing Their Epics | @live Recording 2003

Zweden
Rock / Jazz
Label: Inside Out

1. The Truth Will Set You Free (31:20)
  2. Garden of Dreams (Part One) (27:07)
  3. Garden of Dreams (Part Two) (17:20)
  4. Humanizzimo (23:10)
  5. Circus Brimstone (11:18)
  6. Silent Inferno (16:13)
  7. Stardust We Are (26:24)
avatar van vin13
Prog met lang uitgesponnen nummers waarvan Circus Brimstone live wat extra biedt door vreemde instrumenten en show.

avatar van Scherprechter
Wauw, wat een lange zit, maar wat een pracht!
The Truth Will Set You Free doet me altijd aan Tales From Topographic Oceans van Yes denken. Ik weet niet precies waarom, maar ik vind het een geweldig nummer.
Humanizzimo is zelfs nog mooier. Wat een opbouw en sfeer! 1 van de mooiste Epics die ik ken.
En dan is daar ook nog een verbeterde versie van Garden of Dreams van 3 kwartier, plus ruim 26 minuten Stardust.... het kan niet op.
Hét proglive album wat mij betreft. Maximale score!

Hé Scherprechter ik kan een eind meegaan in je vergelijking met Tales of Topgraphic Ocean.
Heerlijk album dit