Pan Sonic - A (1999)

14. Johto 2 (4:38)
  15. Telakoe (2:59)
  16. Sarmays (1:14)
  17. Voima (9:13)
Moesten hun naam veranderen omdat het alom gekende merk zich boos had gemaakt. Dan hebben ze maar een leuk grapje bedacht door de letter A als titel te gebruiken van deze plaat. Mooie rustige ambient van hoogstaand niveau.

avatar van Nakur
rustig? Ik noem het geeneens ambient, meer een collage van abstracte geluiden. Wel knap in elkaar geknutseld en soms rommerlig

Ambient is inderdaad een rekbaar begrip maar deze soundscapes ,if you wil, zijn voor mij heel rustgevend. De beats en geluidsfragmenten zijn vaak heel functioneel en zijn niet zomaar vrijblijvend. Blijft een lievelings laatavondplaat.

Kid A(cid)
Hilarisch, ik las dat Jimi Tenor de hoes had gemaakt, omdat een lid van Pan Sonic te gast was op zijn album. Nou, daar heeft de heer Tenor vast veel werk aan gehad.

tuktak
rare fotos maakt die jimi tenor trouwens...die wil je ook niet op de voorkant van je hoes hebben

avatar van winterstorm
Vind de bandnaam en de 'woordspelling' die ze maken met de titel absoluut flauw.

avatar van Paalhaas
winterstorm schreef:

Aanvankelijk heetten ze gewoon Panasonic, maar door een rechtzaak moesten ze hun naam wijzigen. Daar zal het wel mee te maken hebben.

edit: ik zie nu dat de eerste post al zoveel zegt.

Sietse
Of dat verhaal helemaal klopt weet ik niet (althans dat daarom het album A heet, de rest iig wel) want in het zelfde jaar is ook B van hen uitgekomen.

Kid A(cid)
tuktak schreef:

Hehe, hilarisch. Dan zou ik ook liever een zwarte voorkant met alleen de bandnaam willen hebben.

handsome_devil
the gerogerigegege is er niks bij idd.