Stevie Wonder - Song Review (1996)

Alternatieve titel: A Greatest Hit Collection

Soul / Funk
Label: PolyGram

1. Isn't She Lovely (3:20)
  2. I Just Called to Say I Love You (4:22)
  3. Superstition (4:00)
  4. Sir Duke (3:52)
  5. Master Blaster (Jammin') (4:49)
  6. Ebony and Ivory (3:40)
  7. Happy Birthday (5:53)
  8. Living for the City (3:40)
  9. He's Misstra Know It All (5:33)
  10. You Are the Sunshine of My Life (2:55)
  11. Lately (4:05)
  12. Part-Time Lover (3:42)
  13. My Cherie Amour (2:51)
  14. Yester-Me, Yester-You, Yesterday (3:05)
  15. Uptight (Everything's Alright) (2:52)
  16. I Was Made to Love Her (2:35)
  17. For Once in My Life (2:47)
  18. Signed, Sealed, Delivered, I'm Yours (2:38)
  19. For Your Love (4:04)
  20. Kiss Lonely Good-Bye (4:08)
  21. Redemption Song (3:47)
avatar van george clinton
De vierdubbele verzamelaar At The Close of a Century is veel beter dan deze ('k moet nog leren albums toevoegen).

avatar van musicfriek
Zijn grootste hits verzameld. Natuurlijk ontbreken er heel veel nummers, maar als je beetje wilt weten wat deze man gedaan heeft, dan is dit leuke cd om mee te beginnen. Innervisions is mijn favoriet van hem tot nu toe. Songs in the Key... moet ik ooit nog eens aanschaffen. Moet zijn beste album zijn, het zal me benieuwen.

avatar van Edski
Natuurlijk ontbreken er altijd nummers op zo'n cd, maar het niet selecteren van I Wish vind ik toch een bijna onvergeeflijke daad.

mee eens.
in plaats daarvan kunnen er zo een stuk of 10 af

avatar van psychonaatje
Ik mis I Don't Know Why ook.

Maar Happy Birthday staat hier weer wel op!

avatar van Madonna
Een hele mooie compilatie! Aleen maar toppertjes. Eerlijk toegegeven; ik luister het te weinig maar het is een leuk hebbedingetje deze CD.....voor feestjes of gewoon zomaar. "Isn't it lovely?"....Yessss!

-4-

Pieter Paal
Er zijn natuurlijk al veel betere compilaties van Stevie Wonder verschenen.
De grappigste vind ik (om de titel al) 'Looking back', maar is nu niet meer helemaal up to date.
Voor zijn beste werk zou ik een beroep doen op de dubbel-cd 'Stevie Wonder's original musiquarium 1'.
De hits-verzamelaar 'Song review' is wel een leuke instapper, maar op zijn albums staat ook veel moois.

EVANSHEWSON
Erg droeve bedoening dit verzamelaartje. Het ontzettend slijmerige en melige I Just Called to Say I've Made better Songs had er zo afgekunnen...

I Wish ontbreekt, evenals het geweldige As en Another Star.
En het lekkerste nummer van Innervisions "Don't You Worry 'bout a Thing" schittert ook door afwezigheid.

Neen, dit is een haastklus. Een compilatie voor de maar erg matige fan, lijkt me dit.
Er zijn stukken betere verzamelaars.
Maar van Wonder kun je eigenlijk beter Innervisions, Talking Book en Songs in the Key of Life halen, dan heb je meteen het allerbelangrijkste uit zijn oeuvre.

Voor deze kwakkelende verzamelaar ;
3.5 en echt niets meer.

***1/2

avatar van musicfriek
Ik zak een half naar 3 sterren, staan toch wel aantal nummers die ik erg matig vind zoals My Cherie Amour (met dat la la la, bah), Isn't She Lovely heeft ook weinig om het lijf, Happy Birthday ben ik na een minuut al zat, Ebony and Ivory nooit leuk gevonden en Kiss Lonely Good-Bye is een draak van een ballad. Maar de rest is wel okee hoor

musicfriek schreef:

Happy Birthday komt bovendien van het ontzettend ondermaatse Hotter Than July, een drààk van een plaat, zeker als je hem vergelijkt met zijn voorgangers...
Zèlfs Master Blaster Jammin' heb ik altijd maar zo-zo gevonden...

avatar van Reijersen
Stevie Wonder heeft na Songs... en Innervisions het verwachtingspatroon zo ongelooflijk hoog gelegd dat hij er zelf niet meer aan kon komen.

Reijersen schreef:

Dat is zo ja. Ik ben wel nog nieuwsgierig naar die plaat over het geheime leven van planten van hem, ik heb geen idee wat daar allemaal opstaat ??

Reijersen, nieuwe avatar ?

Pieter Paal
Wel jammer dat er bij de dubbelaar 'The secret life of plants' geen gebruiksaanwijzing zit hoe je die 2 platen moet beluisteren.

avatar van FunkStar
Een erg slechte verzamelaar van het werk van Stevie! Ik mis hier van alles...Dan kun je beter At the Close of a Century kopen!!

avatar van LucM
Ik heb hiervan de dubbelaar en die is uiteraard veel vollediger dan deze halfbakken enkeling.
Daar staat wel het nummer "I wish" evenals het machtige "Do I do" dat op geen enkele regulier album staat.
Ik vind "Happy Birthday" (handelt over Martin Luther King) wél een goed nummer, maar zijn beste vind ik naast de 2 eerder genoemde nummers "Superstition" en "Sir Duke".
"I Just Called to Say I Love You" vind ik lang niet zijn beste nummer, maar kon uiteraard ook niet ontbreken, hetzelfde geldt voor "Ebony and Ivory".
Maar je kunt beter de dubbel-CD kopen of de box "At the Close of a Century". Deze enkeling krijgt 3,5 sterren, de dubbelaar zou ik 4,5 sterren geven.

avatar van Hans Brouwer
Mijn favoriete Stevie nummers "Happy Birthday", "He's Misstra Know It All" en "Lately" staan op deze verzamelaar dus je hoort mij niet klagen. Prima verzamelaar, pak 'm beet 78 minuten Stevie Wonder is wat mij betreft precies genoeg. 4****

Lacoste
Stevie Wonder!! Echt één van mijn Favoriete zangers! Mooie stem, en echt een hele lekkere cd, de meningen verschillen er blijkbaar over, maar deze cd kan je zonder problemen in gezelschap opzetten!

4*****

een lekker cdtje. Sommige nummers moet je gewoon overslaan. Lately is mijn absolute favoriet van Stevie Wonder.

3 sterren