PUP - THE UNRAVELING OF PUPTHEBAND (2022)

Canada
Rock / Punk
Label: Rise

1. Four Chords (2:07)
  2. Totally Fine (3:43)
  3. Robot Writes a Love Song (3:36)
  4. Matilda (3:51)
  5. Relentless (4:34)
  6. Four Chords Pt. II: Five Chords (0:27)
  7. Waiting (3:10)
  8. Habits (3:58)
  9. Cutting Off the Corners (4:07)
  10. Grim Reaping (2:57)
  11. Four Chords Pt. III: Diminishing Returns (0:09)
  12. PUPTHEBAND Inc. Is Filing for Bankruptcy (3:05)
avatar van Mausie
Mausie (crew)
Correctie ingediend: Titel hoort geheel in hoofdletters, zoals elke bron dat vermeld.

Elke bron?
PUP Announce New Album, Share New Song “Robot Writes a Love Song”: Listen | Pitchfork

Verrassend goed!

avatar van lowieke
Goede plaat weer. Snelheid gaat er enigzins uit maar dat zorgt wel voor meer unieke liedjes.

Morbid stuff was toch wat te veel geleund op de (redelijk) unieke sound die ze hebben.

En de hoes is ook fantastisch trouwens. Klassiek sfeertje (RKL)

avatar van gaucho

PUP - The Official Website - puptheband.com
PUP (band) - Wikipedia - en.wikipedia.org
Spinner - discogs.com

Zelfs Discogs, hun eigen website en de Engelstalige Wikipedia denken daar anders over... Maar snel terugcorrigeren dan. De bandnaam zelf moet kennelijk wél met hoofdletters.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
gaucho schreef:

PUP - The Official Website - puptheband.com
PUP (band) - Wikipedia - en.wikipedia.org
Spinner - discogs.com

Ik word er ook helemaal gek van, al die caps lock namen of juist alles in kleine letters. Het ziet er niet uit

avatar van gaucho
Ik kan er ook slecht tegen, vooral wanneer er geen goede reden achter zit. En dat lijkt hier het geval. Inmiddels zelf maar een correctie ingediend.

Uitzonderingen op de regel
Indien de naam van een artiest of de titel van een album 'met opzet' door een artiest met hoofd- of kleine letters is geschreven, dan wordt dit op MusicMeter ook geaccepteerd. Hiervoor dient wel bij het indienen van het album meerdere betrouwbare links naar de album of de artiest meegezonden te worden ter verificatie.
Dit geldt echter niet voor tracktitels. Tracktitels moeten altijd voldoen aan de eerdergenoemde Algemene regels.

Met opzet door de band in hoofdletters geschreven. Of het nou een goede reden is of niet..
THE UNRAVELING OF PUPTHEBAND | PUP - puptheband.bandcamp.com
THE UNRAVELING OF PUPTHEBAND | Pitchfork
PUP - THE UNRAVELING OF PUPTHEBAND (★★★): Hersensoep (proberen te) dissecteren - dansendeberen.be
Album Review: PUP - THE UNRAVELING OF PUPTHEBAND - - newnoisemagazine.com

avatar van lowieke
Tof hoe ze op een meta wijze een album maken. De mooiste liedjes gaan vaak over liefde en vaak over liefde die kapot gaat.

Dit album gaat over een liefde die kapot gaat maar gedurfder dan de gemiddelde muzikant: open en eerlijk over dat er best (volgens PUP) wel enige zelfhaat en mentaal/emotioneel conflict komt kijken bij muzikant als beroep hebben.

If this tour doesnt kill you was hiervan een voorproefje en nu is een heel album vanuit die meta rol geschreven.

Er staan mooiere liedjes op dan gedacht, geen hele typische PUP voortborduringen (wat overigens altijd goed is). Matilda bijvoorbeeld. Een structuur die ik nooit bij PUP had bedacht maar heel goed uitpakt! Ook de vocale accenten zijn super fijn in het gehoor (voorbeeld: chorus van Relentless)

avatar van lowieke
Na nog wat rondjes hoor ik ook (meer) invloed van Jeff Rosenstock. Zowel in de melancholische teksten als de manier van zingen.

Logisch, dat het zo'n fijne plaat is geworden.

avatar van coldwarkids
Wat blijft Matilda toch geniaal.