Turn Up the Bass: The Ultimate Dream Mix (1993)

Alternatieve titel: 24 Trance Themes from Another Dimension

Dance / Electronic
Label: Arcade

1. Ydille en Eric Smith - Time Is Yours (4:56)
  2. Enigma - Sadeness (4:27)
  3. Ydille en Eric Smith - Infinity (3:52)
  4. Jan Hammer - Crockett's Theme (2:11)
  5. Ydille en Eric Smith - The Drake Quotation (2:49)
  6. Sunscream - Love U More (2:50)
  7. Ydille en Eric Smith - In Heaven (4:16)
  8. Goldsmith - Basic Instinct (Main Theme) (3:39)
  9. Ydille en Eric Smith - Global Environments (3:08)
  10. Creange - Betty et Zorg (1:19)
  11. Ydille en Eric Smith - Peak Experience (3:06)
  12. Art of Noise - Moments in Love (1:31)
  13. Ydille en Eric Smith - The Circle (4:11)
  14. Badalamenti - Laura Palmer's Theme (2:15)
  15. Ydille en Eric Smith - Deep Down (4:20)
  16. Sakamoto - Forbidden Colours (2:37)
  17. 808 State - Pacific 202 (3:27)
  18. Ydille en Eric Smith - Day Break (4:00)
  19. La Tour - Blue (From Basic Instinct) (2:54)
  20. Ydille en Eric Smith - Meeting the Unexpected (4:59)
  21. Mike Oldfield - Tubular Bells (1:54)
  22. Ydille en Eric Smith - Down to Earth (2:24)
  23. Jam & Spoon - Stella (2:48)
  24. TCM - Ease Yourself Back into Consciousness (3:47)
avatar van dvdschaaf
De eerste en de beste van The Ultimate Dream mixes geproduceerd door De Feyter, Nooten en Smith. Heerlijke zweverige klanken, een voorloper van de chill-out moods en misschien wel een beetje van de trance (maar met dit soort uitspraken ben ik voorzichtig, want al die genres ken ik niet erg goed)
4 ***

Hier heb ik deel 3 van. Leuk om op te relaxen.

avatar van 2MY
2MY
Toch effe aanstippen dat dit niet de oorspronkelijk versies zijn, maar allemaal 'performed by A. de Feyter/P. Nooten/E. Smidt/E. Starink', zo staat in mijn cd-hoesje. Nergens worden de artiesten die hierboven staan (Enigma, Jan Hammer, Sunscream,...) ook maar vermeld.

Het lijkt er overigens allemaal wel heel erg sterk op de bekende originele nummers, en de mix is zeer oke, maar ga je voor origineel, dan kan je teleurgesteld worden.

Behoorlijke "chill out" cd van eigen bodem met groot aantal prima verzorgde tracks, groot aantal film covers met hulp van Ed Starink, waardoor dit album toch eigenlijk meer geldt als een synthesizer plaat in de synthesizer greatest serie. Lekker album.