Jeff Mills - Waveform Transmission Vol. 1 (1992)

Electronic
Label: Tresor

1. Phase 4 (4:47)
  2. Jerical (5:27)
  3. Changes of Life (4:51)
  4. Berlin (5:55)
  5. The Hacker (4:21)
  6. Late Night (4:46)
  7. DNA (4:08)
  8. Man-like (4:49)
avatar van John Doe
Mooi hard techno album. Jeff Mills weet techno echt goed als kunstvorm op de kaart te zetten door zijn manier van produceren.

avatar van Memphis
Iedereen die ook maar een beetje van techno houdt moet deze cd in zijn bezit hebben. De cd knalt echt uit je boxen. Phase 4 brengt je meteen in de stemming en je hebt meteen zin om naar Awakenings, Mysteryland of nog beter om naar Tresor in Berlijn te gaan.

tuktak
met name de eerste 4 tracks zijn briljant, pure classics. absoluut een musthave idd, briljante muziek, en hét medicijn voor mensen met vermoeidheidsklachten.

avatar van RogerV
Dit zal denk ik nooit echt mijn cup of tea worden. Ik vind het veel te repititief en wat identiteitsloos. Het verdwijnt gemakkelijk in een brei van 1000 dezelfde soort eindeloze ongezellige beuktracks met een lawaaierig geluidje.Ik heb er de lol nooit van begrepen. Maar Mills was hiermee wel een van de eersten.

Die Changes of Life en Late night steken er wel met kop of schouders bovenuit. Die hebben wel een duidelijke eigen smoel.

avatar van RogerV
Wat wel heel erg typisch Jeff Mills is dat hij zijn platen kan laten klinken alsof het gemaakt is met afgetrapte apparatuur die bij de vuilnis gevonden is en het daarna nog even met een mobiele telefoon is opgenomen alvorens het op plaat is gezet.

avatar van Kos
Kos
Berlin is wel echt dik nog steeds.