Martyn Joseph - Ballads... in Quieter Moments (1987)

1 stem

7. As You Intend
  8. Look Into His Eyes
  9. Ballad for the Children of Ireland
  10. What Can I Do?
Ik ben een fan van Martyn Joseph. Beter gezegd van de huidige Martyn Joseph. Dit is een plaat uit zijn beginperiode. Martyn Joseph werd toen duidelijk in het hokje gospel gestopt. En als je deze plaat hoort, klopt dat geheel. Martyn Joseph heeft een hele ontwikkeling gemaakt. Van christelijke evangelische troubadour na een authentieke singer songwriter met een zeer maatschappij kritische inslag. Als je de latere platen naast deze legt denk je dat dit zeker niet dezelfde artiest is.
Ik vond deze plaat/vinyl voor 1,50 euro in de kringloop en dan laat je dat niet liggen. Maar het valt niet mee om de hele plaat te beluisteren. De teksten zijn zeer evangelisch christelijk en de muziek is daarbij aangepast. Instrumentaal zoetig, met veel violen, nergens ook maar een ruw randje. Niets van de artiest die recalcitrant is en prachtige teksten schrijft. Hier is Martyn nog een artiest die evangeliseert en dat heel serieus doet. Nu maakt hij nog steeds serieuze platen, maar ontbreekt ook nooit wat humor. Dat is hier ver te zoeken. Leuk om mijn collectie Martyn Joseph aan te vullen, maar ik zal deze plaat niet veel opzetten. Martyn Joseph is als wijn die steeds beter wordt, maar hier vind ik de druiven nog zeer middelmatig.