Loudness - Sunburst (2021)

Alternatieve titel: 我武者羅

3. 大和魂 (6:03)
  4. 仮想現実 (5:18)
  5. Crazy World (6:28)
  6. Stand or Fall (6:07)
  7. The Sanzu River (4:56)
  8. 日本の心 (4:11)
  9. 輝ける80's (5:24)
  10. エメラルドの海 (5:28)
  11. 天国の扉 (5:17)
  12. All Will Be Fine with You (6:45)
  13. Fire in the Sky (4:42)
  14. Hunger for More (3:44)
  15. The Nakigara (6:38)
  16. Wonderland (7:21)
avatar van Lonesome Crow
Slechts 1x gehoord en nu al 4 sterren! De songs hebben meer inhoud gekregen, meer melodie en geen overdreven bewijsdrang meer van "kijk eens hoe snel en heavy we nog kunnen spelen".
Is alleen in Japan uitgebracht en het is een dubbel CD, ook wordt er weer in het Japans gezongen.
Vind 'm nu al tot de beste 3 albums horen vanaf de z.g original line-up reunie uit 2001.

avatar van Kronos
Voor de hoes lijken ze naar Iron Maiden gekeken te hebben en tegelijk de boodschap af te geven van hoe dat beter kan: 'Met zijn gigantische zwaard hakt onze samoerai jullie Eddie in mootjes.'

avatar van ZAP!
Kronos schreef:
Voor de hoes lijken ze naar Iron Maiden gekeken te hebben en tegelijk de boodschap af te geven van hoe dat beter kan: 'Met zijn gigantische zwaard hakt deze samoerai Eddie in mootjes.'
Tevens qua stijl een referentie naar The Great Wave off Kanagawa lijkt me.

-edit- LOUDNESS 40th anniversary album SUNBURST~我武者羅 CD Jacket artwork making movie.

avatar van Kronos
ZAP! schreef:
Tevens qua stijl een referentie naar The Great Wave off Kanagawa lijkt me.

Ik ben Senjutsu nu aan het beluisteren en zie nog eens het tekstvel, waarop ook een afbeelding staat met dat soort Kanagawa-golfjes. Wat muziek betreft is er echter weinig oriëntaals te horen. Dat geldt behalve de taal helaas ook voor dit nieuwe album van Loudness. Ik vond ze in hun beginperiode toch unieker klinken.