Nat Birchall - Afro Trane (2022)

Jazz
Uitgebracht in eigen beheer

1. Acknowledgement (A Love Supreme Pt. 1)
  2. Trane's Garden
  3. India
  4. Afro Trane
  5. Dahomey Dance
  6. Folk Song for Trane
avatar van Mssr Renard
De derde volledige soloplaat van Nat. Alle instrumenten zijn hier zelf ingespeeld. Nat laat zich op deze plaat inspireren door Coltrane en speelt eigen werk en nummers van Trane. Dit alles benaderd vanuit de afrojazz. Ik ben erg benieuwd, want Nat's platen luister ik graag.

avatar van Mssr Renard
En vandaag is 'ie uitgekomen. Hij klinkt geweldig. En alles in zijn eentje opgenomen, alle instrumenten zelf ingespeeld. Wat een geweldige muzikant, en dat prachtige sax-spel. Een mooi eerbetoon aan de meester Coltrane.

avatar van Mssr Renard
Ik kan niet wachten tot ik mijn lp binnen heb. Maar het schijnt dat door Adele, Abba en het continue reissuen van bekende mainstream-platen (er schijnt één platenfabriek te bestaan die enkel Rumours perst), de independent artiesten enorme vertragingen oplopen. Het is wat het is.

Bericht van Nat Birchall in de mail:
AFRO TRANE VINYL HAS ARRIVED THIS MORNING! AFTER MY CUP OF TEA I WILL BEGIN SHIPPING OUT ALL THE PREORDERS. THANKS TO EVERYONE WHO PURCHASED THE ALBUM FROM HERE, HOLD TIGHT IT WON'T BE LONG! ***PLEASE NOTE - APART FROM BANDCAMP PREORDERS ALL COPIES HAVE GONE DIRECTLY TO THE DISTRIBUTOR. I DON'T HAVE ANY FURTHER COPIES HERE (APART FOR SOME "SPECIALS", HOLD TIGHT FOR THOSE...) IF YOU NEED ANY COPIES FOR YOUR SHOP/STORE PLEASE DM ME FOR A CONTACT AT THE DISTRIBUTOR.*** THANKS!

avatar van Mssr Renard
En vandaag kwam dan de lp binnen. Hij klinkt heerlijk. Echt klasse vinyl en dit is precies zoals ik spiritual jazz wil horen. Kalm, sereen, bezwerend. Het saxofoonspel is waar het omdraait, maar deze multi-instrumentalist speelt elk instrument op deze plaat met grote klasse. Echt meer alsof een band speelt.

Binnenkort kom trouwens ook weer een band-plaat uit, mer onder andere Fairhall op piano.