Lucky Fonz III - Hemellichamen (2022)

Pop / Electronic
Label: MyStreetIsMine

1. Kwantumwetenschapper (3:46)
  2. Praat Erover (2:35)
  3. Ik Ben een Sukkel (2:18)
  4. Een Klein Beetje Dood (5:00)
  5. Alles Moet Weg (2:47)
  6. Bootje (3:24)
  7. De Berg (5:18)
  8. Toedeloe (2:02)
  9. De Zender (4:36)
  10. Een Prachtige Relatie (4:21)
  11. Alles Om Je Heen (3:06)
avatar van Bartjeking
Wat een mooie kwetsbare en soms donkere plaat van Lucky Fonz III. Hij laat zijn worsteling met 'de geest' op een fraaie manier aan ons horen, mooie zinnen/vondsten en zoals de volkskrant ook al schreef; zijn zang is ook weer een stukje beter. Maar daar heb ik me nooit aan gestoord. Op deze plaat lijkt alles bij elkaar te komen, ook qua sound. Tot zover mijn magere analyse, maar ik ben ook meer een signaleerder dan analist. Ieder zijn kracht.

Prachtige teksten met diepere lagen. Niet snel ben ik fan een Nederlandstalige plaat maar dit is echt top!