Monophonics - Sage Motel (2022)

Soul / Funk
Label: Colemine

1. Check In (0:44)
  2. Sage Motel (3:52)
  3. Let That Sink In (4:34)
  4. The Shape of My Teardrops (4:26)
  5. Broken Boundaries (5:28)
  6. Love You Better (3:08)
  7. Never Stop Saying These Words (4:25)
  8. Warpaint (4:50)
  9. Crash & Burn (4:56)
  10. Check Out (0:53)
avatar van djarend
Wederom een superplaat van deze "" psychedelic " soul band.... Colemine blijft dit jaar prima platen uitbrengen zeg. wat een broeinest van kwaliteit daar

avatar van Lura
De afgelopen jaren is Monophonics uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke groepen van Noord-Amerika. Ooit begonnen als talentvolle begeleidingsband van de Fransman Ben L'Oncle Soul. Vervolgens haalde de band uit San Francisco zanger en toetsenist Kelly Finnigan aan boord, die hierna een belangrijke stempel op de band ging drukken.

De af en toe als een stiefzoon van Marvin Gaye klinkende zanger is op Sage Motel niet alleen verantwoordelijk voor de teksten en veel arrangementen, maar bepaalt andermaal voor een groot deel het geluid op het album door het grote scala aan instrumenten dat hij bespeelt. Bovendien produceerde hij het album.

Naast vintage soul hoor je de nodige psychedelische invloeden. De muziek wordt regelmatig opgesierd met strijkers en blazers en zal het daardoor zeker goed gaan doen bij liefhebbers van Durand Jones & The Indications en Lee Fields.

De liedjes op Sage Motel worden bevolkt door mensen die hoogte- en dieptepunten beleven. Mensen met grootse dromen en gebroken harten. Hun vorige album, It's Only Us, verkocht meer dan 10.000 fysieke exemplaren en werd meer dan twintig miljoen keer beluisterd op streamingdiensten. Eenzelfde lot lijkt me weggelegd voor Sage Motel.

avatar van Zwaagje
Eerste nummer komt lekker binnen en maakt me nieuwsgierig naar de rest.

avatar van Nr.4
Sinds het vorige album deze band leren kennen en na de liveshow afgelopen maart in BIRD nog meer fan geworden van deze muziek. Ook op Sage Motel is het weer genieten. Onder andere de titeltrack en War paint zijn fantastisch, maar eigenlijk weet Kelly Finnigan overal wat moois van te maken.