Arun Ghosh - Seclused in Light (2022)

Jazz
Label: Camoci

1. Surrender to the Sea (5:17)
  2. Hanji! (4:32)
  3. Souls (3:51)
  4. The Tailor's Tale (2:59)
  5. Fiveways (4:04)
  6. Sister Green (3:38)
  7. Cascade (4:10)
  8. Hope Springs (6:09)
  9. Nine Night (6:06)
  10. Seclused in Light (4:22)
  11. Someday This Will All Be a Dream (2:49)
  12. Moments (3:40)
  13. Wanderlust (2:35)
  14. The Unknown (5:35)
  15. Leave It All Behind and Then Just Float Away... (4:57)
  16. Farewell Blue (4:39)
avatar van Mssr Renard
Eerste indruk is geweldig. Een echte crossoverplaat met elementen uit de indian jazz, spiritual jazz, klezmer en nu jazz. Arun is een multi-instrumentalist die de klarinet als hoofd-instrument heeft. Naast Arun is Idris Rahman (Ill Considered, Wildflower) het vermelden waard.

avatar van Michiel Cohen
Ik kan hier na 1 keer luisteren geen oordeel over vellen. Misschien over enige tijd.

avatar van Choconas
Je moet er inderdaad even voor gaan zitten, maar dan komt er in dik een uur wel een hoop moois voorbij. Spirituele jazz met invloeden uit onder meer zuidelijk Azië en de Arabische wereld. Eerder werk van Arun Ghosh ken ik (nog) niet, maar dit album is in elk geval zeer de moeite waard.