Venus Principle - Stand in Your Light (2022)

Rock / Metal
Label: Prophecy

1. Rebel Drones (10:33)
  2. Barricades (6:48)
  3. All These Words (4:44)
  4. Days of Summer (5:51)
  5. The Lord He Giveth and He Taketh Away (4:25)
  6. Shut It Down (6:29)
  7. Kindle the Fire (6:01)
  8. Drag Nets (6:17)
  9. Sanctuary (5:50)
  10. The Haunting (4:49)
  11. Stand in Your Light (6:17)
  12. King Baby *
  13. Lake Como *
avatar van ProGNerD
Ben hier erg benieuwd naar; lees net dat dit een nieuw project is van enkele ex-bandleden van Crippled Black Phoenix en ook Anathema wordt genoemd in de referenties => dat moet toch haast wel wat worden...

ProGNerD schreef:
dat moet toch haast wel wat worden...

En inderdaad: 1e luisterbeurt stelt zeker niet teleur: heerlijk melancholisch, beetje donker sfeertje => gaat in de rotatielijst

avatar van Ayreonfreak
Poeh... Knap album. Verraderlijk zelfs. Alles verloopt in hetzelfde tempo, weinig uptempo of slow, maar prachtig gevarieerd. Melancholisch tot en met en idd een donker sfeertje.

avatar van Ayreonfreak
Ayreonfreak schreef:

Ik ga langzamerhand over op "Zwaar imponerend". Die orgel in Drag Nets is zo overweldigend goed! De 4,5 is een feit.

avatar van ProGNerD
Nou Ayreonfreak, om antwoord te geven op je recensie: deze atmosfeer pakt me zeker... => heerlijk album !
(zeker 4 sterren)