Recoil - subHuman (2007)

2. Allelujah (9:26)

met Carla Trevaskis

3. 5000 Years (6:37)

met Joe Richardson

4. The Killing Ground (9:55)

5. Intruders (11:36)

met Carla Trevaskis

6. 99 to Life (8:10)

7. Backslider (7:09)

avatar van Crush
0,5
Even jammer als verbazingwekkend dat iemand die met zulke prachtige dingen is gekomen, dit aflevert.
Dertien in een dozijn gedrentel, veelal met een stem die totaal niet past bij wat Alan Wilder voorheen liet horen, zowel bij Depeche Mode als zijn eerdere Recoil albums.

Heeft Wilder last gekregen van een dwangneurose om 'hip' te klinken en komt hij daarom met iets dat het midden houdt tussen vermaledijde soul en lounge muzak?
Bah.

avatar van brajoapau
7 jaar na het epische album "Liquid", bracht Alan Wilder nog eens een Recoil album uit, en het is toch heel wat minder dan de vorige Recoil albums.
Persoonlijk denk ik dat dit te maken heeft met het feit dat Alan voor dit album gekozen heeft om maar met 2 gastartiesten samen te werken, nl. Joe Richardson en Carla Trevaskis.
Behalve tracks 2 en 5, doet Joe Richardson de zang, en kan je eigenlijk spreken van een Joe Richardson album met "Pop en Electronic" invloeden.
Daardoor is er niet echt afwisseling, en klinkt het allemaal wat eentonig...
Ook het gevoel van "herhaling" komt bij me op als ik dit album beluister, dus niet echt vooruitgang ten opzichte van de vorige Recoil albums.
En was het niet diezelfde Alan Wilder die ten tijde dat ie bij Depeche Mode was er op stond om met ieder album vooruitgang te maken, en niet door te gaan op hetzelfde stramien?
Maar goed, alleen al voor de zang van Carla Trevaskis toch nog 3***.